kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
مدیر سابق فیس‌بوک:

دنیا باید مثل اروپا فعالیت شبکه‌های اجتماعی را قانونمند و علیه آنها سخت‌گیری کند

 

سرویس خارجی-
مدیر سابق و افشاگر فعلی فیس‌بوک ضمن تاکید بر لزوم افزایش فشارها بر شبکه‌های اجتماعی جهت قانونمند شدن این فضا اعلام کرده دولت‌ها اگر می‌خواهند، دنیای مجازی، دنیای امن‌تری شود، باید مانند اتحادیه اروپا با فعالیت شبکه‌های اجتماعی مواجه شوند و علیه آنها سختگیری کنند.
هیچ جای دنیا، فضای مجازی «رها شده» نیست و کشورها برای کاستن از آسیب‌های این تکنولوژی نیز، مثل تمام تکنولوژی‌های دیگر، قوانینی وضع و تمهیداتی‌اندیشیده‌اند. «فرانسیس‌هاوگن» مدیر سابق و افشاگر امروز
«فیس بوک» که اخیرا در اعتراض به نحوه فعالیت این غول‌های اینترنتی با سایر مدیران به اختلاف خورده و از این شرکت خارج شده است، این روزها کارزار گسترده‌ای را علیه این غول شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده است. «هاوگن»، که به عنوان مدیر محصولات در گروه اطلاعات نادرست مدنی این شرکت کار می‌کرد، این شبکه اجتماعی را متهم کرده که به طور مکرر کسب سود را به مقابله با سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست ترجیح داده است.
بر اساس گزارش رویترز «هاوگن» با حضور در کمیته پارلمان اروپا نیز خواستار وضع محدودیت‌های قانونی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی شد. به گزارش فارس به نقل از رویترز، «هاوگن» در این جلسه گفت:« پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا برای مقابله با تخلفات شرکت‌های فناوری باید به استانداردی جهانی مبدل شود.» در این پیش‌نویس تصریح شده که مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی توسط شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی باید توسط سایر کشورها نیز دنبال شود.‌هاوگن معتقد است اگر قرار است دنیای آنلاین به فضایی ایمن‌تر مبدل شود، چاره‌ای جز سختگیری در برابر غول‌های فناوری نیست.