kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
از اول آذر‌ماه

ورود به مراکز اقامتی بدون واکسن یا تست کرونا ممنوع است

پروتکل‌ بهداشتی مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ در مراکز اقامتی بازنگری و ابلاغ شد و بر این اساس از ورود مسافر و فعالیت شاغلان در این مراکز بدون کارت واکسن و یا تست PCR منفی جلوگیری خواهد شد.


جمشید حمزه‌زاده، رئیس‌هیئت‌مدیره جامعه هتلداران ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از به‌روزرسانی پروتکل بهداشتی در مراکز اقامتی، پیرو مکاتبه و اعلام معاون وزارت بهداشت به دنبال اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور از اول آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد.
براین اساس، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سعید ممبینی، رئیس‌اتاق اصناف ایران اعلام کرد: با توجه به توسعه واکسیناسیون، پروتکل بهداشتی در مراکز اقامتی با رویکرد اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، برای اقدام و پیاده‌‌سازی در هتل، متل، مهمان‌پذیر و مهمانسرا، بومگردی و نظایر آن، به‌روزرسانی شده است و مسئولیت نظارت آن با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس‌اتاق اصناف و واحدهای تابعه است.
همچنین تاکید شده است، مراکز اقامتی با رعایت پروتکل جدید، مجاز به فعالیت در تمام شرایط رنگ‌بندی بوده و در صورت تغییر در مصوبات ستاد ملی کرونا مکلف به انجام مصوبات در هر زمان هستند.
تاکید شده که وزارت بهداشت، و واحدهای تابعه دانشگاهی و شهرستانی وابسته، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ناظر عالی بوده و مکلف به نظارت مستمر هستند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف و مغایرت، برخورد قانونی خواهند داشت و انتظار می‌رود این واحدها و وزارت متبوع گزارش‌های مستمر نظارت را به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور ارائه دهند.
وزارت بهداشت، هتل‌ها، متل‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز اقامتی گردشگری و بوم‌گردی و همه مراکز مرتبط را ملزم به رعایت این پروتکل کرده و متذکر شده این مراکز در صورت عدم توانایی رعایت الزامات مرتبط، حق فعالیت نداشته و مسئولیت این موضوع با رئیس‌اتحادیه یا سازمان مسئول است.
در این پروتکل تاکید شده است: مراکز اقامتی، به شرط انجام واکسیناسیون (یک دُز یا دو دُز) شاغلان یا تست PCR منفی معتبر حداکثر ۷۲ ساعت و رعایت این پروتکل، مجاز به فعالیت طبق طرح هوشمند محدودیت‌های مصوبه ستاد ملی هستند. همچنین از ورود افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند یا تست PCR منفی ۷۲ ساعته ندارند، باید جلوگیری شود.