kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
سردار رحیمی درباره افزایش حجم سلاح در تهران هشدار داد

دستگیری ۳۹۸ اوباش و مزاحم نوامیس در طرح«اقتدار» پلیس پایتخت

رئیس‌پلیس پایتخت از دستگیری ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس در تهران خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۴۵ درصدی شرارت در تهران بوده ایم.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح «اقتدار» ویژه برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس اظهارداشت: در اجرای این مرحله از طرح، ۳۹۸ اوباشگر و مزاحم نوامیس دستگیر شدند که این افراد در زمینه ایجاد مزاحمت، خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر، ایجاد رعب و وحشت و قمار و... اقدامات مجرمانه‌ای را انجام داده بودند.
رحیمی افزود: از افراد دستگیر شده مجموعا ۲۶ قبضه انواع سلاح جنگی و بالغ بر ۱۰ هزار فشنگ جنگی کشف شده است.
وی، کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین و سبک را از دیگر کشفیات طرح اقتدار اعلام کرد و گفت: در این مرحله از طرح به ۱۸۰ پرونده نیز رسیدگی شد.
رئیس‌پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس برای صنوف تبدیل واحدهای صنفی به پاتوق اراذل و اوباش و مجرمان است، ادامه داد: اماکنی نظیر قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدن‌سازی به هیچ عنوان نباید به پاتوقی برای اراذل و اوباش بدل شود. البته این فضاها تحت نظارت پلیس نیز قرار داشته و با چنین مواردی برخورد خواهد شد. در همین مرحله اقتدار به هزار و ۲۶۳ واحد صنفی تذکر داده شد، ۹۶ واحد صنفی به دلیل ارتکاب همین جرایم و عدم رعایت خط قرمزها پلمب شده و ۱۱۱ واحد نیز اخطار پلمب گرفتند که در صورت تکرار جرم با آنها نیز برخورد خواهد شد.
رحیمی از رصد فضای مجازی و برخورد با گردانندگان صفحات مجرمانه نیز خبر داد و افزود: در همین زمینه نیز در اجرای این مرحله از طرح ۸۹ تارنما مسدود شد، پنج پرونده نیز مربوط به شهرهای دیگر بود که ما آن را به همان شهر ارجاع دادیم.
پلمب61 قمارخانه از ابتدای سال در تهران
وی برخورد با قمارخانه‌ها را نیز از دیگر طرح‌های پلیس برشمرد و اظهارداشت: ۶۱ قمارخانه از ابتدای سال تاکنون در تهران پلمب شده است. همچنین ۱۴۰ تارنمای مربوط به شرط‌بندی و قمار نیز شناسایی و با آنها برخورد شده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا اخیرا بر تعداد اراذل و اوباش در تهران افزوده شده یا خیر؟ گفت: اگر خاطرتان باشد تا همین چهار، پنج سال پیش ما اراذل و اوباش سطح یکی را در تهران داشتیم و بعضی از آنها نوچه و همراهان زیادی داشتند اما امروز در نتیجه اقدامات بسیار خوبی که انجام شده وضعیت به مراتب بهتر از گذشته است به طوری که اوباش جدیدی نداریم و ما برای دستگیری این افراد آنها را در مخفیگاه‌هایی که پنهان شده‌اند دستگیر می‌کنیم و عمدتا خبری از حضور و قدرت‌نمایی آنها در خیابان وجود ندارد.
رحیمی افزود: برابر گزارش‌های ما شرارت و جرایم مرتبط با اراذل و اوباش از ابتدای سال جاری تا کنون در تهران کاهشی ۴۵ درصدی داشته است.
هشدار رئیس‌پلیس
درباره افزایش حجم سلاح در پایتخت
وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از سلاح در پایتخت و کشفیات آن گفت: متاسفانه حجم سلاح در پایتخت مقداری زیاد شده است و ما گزارشی درباره آن را به مسئولان و دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم.ما معتقدیم که باید در تمام جرایم مرتبط با سلاح اعم از انواع سلاح، یعنی سلاح جنگی، لوله کوتاه، لوله بلند و... مجازات مجرمان و تمام افراد مرتبط با سلاح جدی‌تر شود.همان‌طور که گفتم ما گزارشی دادیم که حجم آن زیاد شده و باید مجازات افراد مرتبط با آن نیز بیش‌تر شود.
رئیس‌پلیس تهران در پاسخ به اینکه آیا افزایش سلاح در پایتخت شائبه امنیتی هم دارد یا خیر؟ بیان داشت: چنین موضوعی نیز مطرح است و قطعا این موضوع تاثیر امنیتی هم خواهد داشت.
برخورد با دور دور خودروها ادامه دارد
رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با جرائمی نظیر دور دور در تهران اظهارداشت: برخورد با دور دور خودروهای لوکس و گرانقیمت که متاسفانه از سوی افرادی انجام شده و آنان هر شب یا برخی از شب‌ها با حضور در برخی از محلات و مناطق خاص خودروهای خود را به رخ می‌کشند همواره از سوی پلیس در حال انجام است و این طرح ادامه دارد. متاسفانه این افراد اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان و به خصوص اهالی این مناطق نیز کرده و پلیس با آنان برخورد می‌کند.ما تاکید کردیم که اگر چنین خودروهایی را مشاهده کنیم در مرحله اول خودرو را برای مدت طولانی توقیف می‌کنیم و اگر بار دوم خودرو توقیف شود کوتاه نمی‌آییم و علاوه‌بر توقیف خودرو با راننده نیز برخورد می‌شود.