kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
وزیر راه و شهرسازی:

ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد



وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه فرآیند ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت سیزدهم در حل مشکل مسکن جدی است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، دیروز در مراسم افتتاح 8404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه «رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است» که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین عملیات اجرائی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود. امروز آمار آغاز، به اتمام رسیده یا در مرحله کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.
عزم جدی دولت سیزدهم در حل مشکل مسکن
بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی سه و هشت دهم در سال ۱۳۹۹ به مثبت چهار و هشت دهم در سال گذشته خبر می‌دهد.
همچنین به گزارش ایبنا، وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیرزمین منتقل شد، اظهار کرد: اختلاف نظر‌هایی درخصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد. درخصوص حریم‌های مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود. در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق، نیاز به تسهیلگری‌هایی است.
بذرپاش یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیئت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.
او ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: 
۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود. با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.