kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 

داور قطری برای بازی ایران و لبنان
داوران قطری بازی ایران و لبنان از انتخاب جام جهانی را قضاوت خواهند کرد. بازی دو تیم ملی فوتبال لبنان و ایران از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر روز پنج‌شنبه(۲۰ آبان) از ساعت ۱۴ به وقت بیروت (۱۵:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه صیدا لبنان برگزار می‌شود. با اعلام فیفا تیم داوری از کشور قطر این بازی را قضاوت می‌کند.اسامی داوران قضاوت‌کننده در این بازی به شرح زیر است:*داور: عبدالرحمان الجاسم از قطرکمک‌ها: طالب المری و سعود المقاله از قطر*داور چهارم: مسعود الادبا از قطر*ناظر داوری:‌هاکان آناز از استرالیا*نماینده مسابقه: عبدالغفور عبدالحامد از مالدیو.
سرپرست دپارتمان داوری: مقابل کار غیر قانونی ‌می‌ایستم
رضا سخندان می‌گوید دپارتمان داوری و کمیته داوران تعامل زیادی در همه مسائل مربوط به داوری خواهند داشت. رضا سخندان، سرپرست جدید دپارتمان داوری درخصوص تداخل وظایف دپارتمان داوری و کمیته داوران عنوان کرد: هر کدام از دپارتمان و کمیته داوران وظایف جدایی دارند و درخصوص بحث‌های دیگر صحبت و تعامل می‌شود تا به نتیجه مثبتی برسیم. نه من دنبال جنگ و دعوا هستم و نه آقای افشاریان. اما این را به صورت کلی بگویم که اگر کسی بخواهد کار غیر قانونی کند، من مقابلش خواهم ایستاد. چیدمان جزو وظایف اصلی دپارتمان داوری است و بعد از مشخص شدن آن برای تایید برای کمیته داوران ارسال می‌شود. تعامل به نظر من لازم است زیرا گاهی اوقات چیزهایی در ذهن من است و چیزهایی در فکر دیگران است که می‌تواند به من کمک کند.
توافق اولیه تراکتور با سرمربی اروپایی
باشگاه تراکتور با یک مربی اروپایی برای حضور در تبریز به توافقات اولیه دست یافته است و قرار است این مربی به‌زودی راهی تبریز شود. باشگاه تراکتور بعد از جدایی فیروز کریمی از سرمربیگری و جمشید نظمی از مدیرعاملی، رسماً بدون مدیر و مربی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در این وضعیت محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تبریزی همزمان به‌دنبال انتخاب سرمربی و مدیرعامل برای این باشگاه است.در این شرایط در جلساتی که در روزهای گذشته با حضور زنوزی و سایر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه تراکتور برگزار شد، جمع‌بندی نهایی برای حضور یک مربی اروپایی در تبریز انجام شده و مذاکرات و توافقات اولیه نیز با این مربی صورت گرفته است.مربی اروپایی مدنظر باشگاه تراکتور در یکی دو روز آینده برای مذاکرات نهایی و عقد قرارداد رسمی به تبریز سفر خواهد کرد. همچنین از باشگاه تراکتور خبر می‌رسد در صورت موافقت هوشنگ نصیرزاده با مدیرعاملی در باشگاه تراکتور، به‌زودی او به‌عنوان مدیر جدید این باشگاه منصوب خواهد شد.
پرسپولیسی‌ها در انتظار تأییدیه کالدرون و خواکین
باشگاه پرسپولیس مراحل انتقال مطالبات کالدرون و خواکین به حساب آنها را انجام داده و در انتظار دریافت تأییدیه برای باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی است. باشگاه پرسپولیس پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در نهایت با تأمین منابع مالی مطالبات گابریل کالدرون و خواکین و تبدیل آن به دلار، روز دوشنبه مراحل انتقال پول به حساب این مربیان در کشور سوئیس را آغاز کرده است.پرسپولیسی‌ها که از هفته پیش پیگیر پرداخت مطالبات کالدرون و دستیارش بودند، امیدوارند به زودی تمام مبلغ مطالبات کالدرون و خواکین به حساب سرمربی سابق سرخپوشان بنشیند و به این ترتیب پنجره نقل‌و‌انتقالاتی آنها باز شود. طبق توافق انجام شده بین باشگاه پرسپولیس و مربیان سابق این تیم، قرار است تمام مطالبات 580 هزار دلاری کالدرون و 95 هزار دلاری خواکین (به علاوه پنج درصد سود سالیانه) به حساب گابریل کالدرون در کشور سوئیس واریز و سپس تأییدیه دریافت پول از سوی وکیل این دو مربی به فیفا ارسال شود. سرخپوشان امیدوارند به‌زودی با باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی‌شان بتوانند با دو بازیکن تاجیکستانی که اکنون در تهران حضور دارند قرارداد امضا کنند.