kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
آمریکا

جریمه هزاران کارمند فراری از واکسن

شهردار نیویورک اعلام کرد حدود ۹ هزار کارمند شهرداری این شهر به دلیل خودداری از عمل به دستور واکسیناسیون اجباری کووید – ۱۹ به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از گاردین، «بیل دی بلازیو» همچنین گفت که هزاران نیروی آتش‌نشان نیز در اعتراض به این مسئله، با رؤسای خود تماس گرفتند و با حربه تمارض، درخواست مرخصی استعلاجی کرده‌اند.
«دانیل نیگرو» مسئول سازمان آتش‌نشانی شهر نیویورک نیز گفت که ایستگاه‌های آتش‌نشانی این شهر باز بودند، اما ۱۸ مرکز از
۳۵۰ مرکز غیرفعال شدند و بسیاری از مراکز نیز نیروی کافی نداشتند. مقام‌های مربوطه با مقاومت شماری از کارمندان در برخی مشاغل حساس همچون بخش پلیس و سازمان آتش‌نشانی نسبت به واکسن زدن دست به‌گریبان هستند.
تا روز یکشنبه، یک نفر از هر چهار نیروی آتش‌نشان شهر نیویورک اولین دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند. همچنین حدود یک نفر از هر 6 نیروی پلیس و یک نفر از هر6 کارمند بخش بهداشت و درمان هنوز واکسن نزده‌اند.
حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی آتش‌نشان اعلام بیماری کردند که از میزان معمول یک هزار نفر در روز بیشتر است و به گفته نیگرو می‌تواند نشانه‌ای از اعتراض به حکم واکسیناسیون اجباری باشد.
مسئول سازمان آتش‌نشانی شهر نیویورک یادآور شد که بخش پزشکی اداره آتش‌نشانی این کشور حدود ۲۰۰ نفر را در روز پذیرش می‌کند اما هفته گذشته این تعداد به ۷۰۰ نفر در روز رسید که اکثرشان واکسن نزده بودند.
شهردار نیویورک نیز گفت که این مسئله بررسی می‌شود و اگر شواهدی از اعتصاب غیرقانونی وجود داشته باشد، این مسئله به دادگاه ارجاع داده می‌شود. وی تاکید کرد نیروهای آتش‌نشانی که خود را به مریضی می‌زنند، غیبت غیرمجاز برای آنها ثبت می‌شود و با تنبیه و مجازات روبه‌رو می‌شوند.
سازمان آتش‌نشانی نیویورک اعلام کرد که آماده است خدمات‌رسانی به ۲۰ درصد از شرکت‌ها را لغو کند و ۲۰ درصد کمتر آمبولانس در معابر داشته باشد.
روز جمعه، شش نیروی آتش‌نشان به مدت چهار هفته بدون حقوق تعلیق شدند، زیرا با یک خودروی آتش‌نشانی به نشانه اعتراض به واکسیناسیون اجباری تردد کرده بودند.