kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
با تزریق یک میلیون و ۴۹ هزار دُز واکسن دیگر

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده کرونا در کشور از 87 میلیون دُز گذشت

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از تزریق یک میلیون و ۴۹ هزار دُز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد.


به گزارش وبدا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «تا‌کنون ۵۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر دُز اول، ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۸۸ هزار و ۶۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۷ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۲۳ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته نیز یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۱۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.
از 8 تا ۹ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار
و ۱۰۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۲۴ هزار
و ۶۳۸ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۳۰۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۸۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سه هزار و ۸۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۳۵ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۳۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.»