kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
در مصاحبه با فاکس نیوز

ترامپ: ارتش آمریکا بی‌اعتبار شده و دولت بایدن شکست خورده است



«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر ضمن انتقاد شدید از سیاست داخلی و خارجی بایدن گفته «نحوه خروج آمریکا از افغانستان ارتش را بی‌اعتبار کرد... دولت ما دولتی شکست‌خورده است.»
دونالد ترامپ این روزها به شدت در صحنه سیاسی آمریکا فعال است. وی از هر فرصتی برای حمله به سیاست خارجی بایدن و به ویژه از خروج مفتضحانه‌اش از افغانستان استفاده می‌کند. ترامپ، یکشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از نحوه خروج آمریکا از افغانستان و بحران پناهجویان گفته بود: «اکنون به سوژه تمسخر و مضحکه جهانیان تبدیل شده ایم. کشور ما از درون در حال فروپاشی است. هیچ فردی برای جلوگیری از آن کاری نمی‌کند.» ترامپ یکشنبه این هفته نیز بار دیگر در مصاحبه با
فاکس‌نیوز بایدن را بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا نامید.
ترامپ گفت:‌ «این احتمالاً بدترین ریاست جمهوری تاریخ است. نمی‌توانم تصورش کنم. پیش‌تر می‌گفتم جیمی کارتر بدترین رئیس‌جمهور آمریکا است. صادقانه بگویم در مورد جورج دبلیو بوش هم به این دلیل که ما را در خاورمیانه گرفتار کرد خیلی طرفدارش نیستم. فکر می‌کنم این بدترین [ریاست جمهوری] در تاریخ کشور ما باشد.»
به گزارش فارس رئیس‌جمهور سابق آمریکا بدون اشاره به جنایات آمریکا و متحدانش در 20سال اشغال افغانستان گفت:‌‌ «اگر به افغانستان نگاه کنید، می‌بینید که چه اتفاقات وحشناکی برای ملت ما افتاد و جوانان ما کشته شده یا بشدت زخمی شدند».او با اشاره به بمب‌گذاری انتحاری شهریور امسال در فرودگاه کابل حین خروج آمریکایی‌ها از افغانستان گفت: «بیش از بیست نفر را داریم که دست و پایشان قطع شده است. هیچ‌کس درباره آنها حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی به ارزش هشتاد و پنج میلیارد دلار  که بیشترش نو بود در آنجا رها شد و آمریکایی‌ها پیش از خروج آنها را منفجر نکردند».ترامپ درباره وضعیت پناهجویان در مرزهای جنوبی آمریکا گفت: «آنچه در مرزها می‌گذرد نیز یکی از شرمساری‌های بزرگ برای کشور ما محسوب می‌شود»رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سؤال که به دولت بایدن چه نمره‌ای می‌دهد گفت:‌ «فکر می‌کنم باید بگویم «اف» (رفوزه). آن هم نه اف مثبت بلکه اف خالص. این یک دولت شکست‌خورده است. این یک فاجعه است. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنم هرگز چنین شرمساری را برای دولتی دیده باشیم.»او در ادامه گفت: «معتقدم که ارتش به میزان زیادی بی‌اعتبار شده است. فکر می‌کنم مقامات ارشد ارتش ما بی‌اعتبار شده‌اند».