kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال



مربی سازنده فوتبال ایران در بستر بیماری
نایب رویین دل مربی سال‌های دور تیم فوتبال بانک ملی در بستری بیماری است و به بخش مراقبت ویژه منتقل شده است.
نایب رویین دل برای علاقمندان فوتبال در سال‌های گذشته یادآور تیم سازنده بانک ملی و جوانان بسیاری است که از این باشگاه به فوتبال ایران معرفی شده‌اند. بانک ملی مدعی سرسخت در رقابت‌های لیگ تهران در دهه 1360 بود؛ تیمی سرمه‌ای پوش که بازیکنان مشهور زیادی از ایستگاه آن به فوتبال ایران معرفی شد.رویین دل که بیش از یک دهه در باشگاه بانک ملی به سازندگی مشغول بود در حال حاضر در کهولت سن قرار دارد و در بستر بیماری است. شهرام فرزند او که چهره‌ای فعال در بین پیشکسوتان فوتبال ایران محسوب می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید این خبر، از علاقمندان فوتبال خواست دعای خیر خود را متوجه پدرش کنند.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان برای این مربی خوشنام فوتبال ایران آرزوی سلامتی هر چه زودتر دارد.
ژستد: دوست داشتم در یک کشور مسلمان زندگی کنم
مهاجم جدید تیم فوتبال استقلال می‌گوید برای پیوستن به جمع آبی‌پوشان به دنبال یک چالش جدید بوده است. رودی ژستد، مهاجم جدید تیم فوتبال استقلال دیروز پس از عقد قراردادی ۲ ساله با این مدیران باشگاه استقلال اظهار کرد: از خوش‌آمدگویی گرم شما تشکر می‌کنم. استقلال در دنیای فوتبال یک باشگاه شناخته شده‌ است. من از آشنایان و دوستان از شرایط باشگاه پرسیده بودم و نظرات خوبی را به من منتقل کردند. برای من این تصمیم یک اتفاق بسیار خوبی بود. او درباره پیوستنش به باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: من در این مقطع از دوران فوتبالی‌ام به دنبال یک چالش بودم که در نهایت باشگاه بزرگی مثل استقلال به من پیشنهاد داد. باشگاه استقلال یک باشگاه خوب با طرفداران بزرگی است. من راحت این پیشنهاد را پذیرفتم و به ایران آمدم. دین کشور، یکی از دلایل مهم من برای پیوستن به این باشگاه بود و همیشه دوست داشتم در یک کشور مسلمان زندگی کنم. ژستد در پایان گفت: من حس خوبی دارم و چالش خوبی برای من است. همیشه خوب است که چیزهای جدید را امتحان کنید و من هم این کار را انجام دادم. امیدوارم به زودی به تیم ملحق شوم و با بازیکنان تمرین کنم. همه تلاش خود را می‌کنم تا انتظارات را برآورده کنم. من هدف‌های خودم را دارم و بهتر است این هدف‌ها را برای خودم نگه دارم. ژستد که سابقه حضور در لیگ برتر و چمپیون‌شیپ انگلیس و لیگ‌های فرانسه و استرالیا را در کارنامه خود دارد توانایی بازی در تمامی پست‌های خط حمله از جمله وینگر راست و چپ و مهاجم دوم را دارد اما پست اصلی او مهاجم نوک است.
دلیل حضور پرسپولیسی‌ها در کمیته اخلاق مشخص شد
همان طور که از قبل اعلام شده بود دیروز سید جلال حسینی و امید عالیشاه دو بازیکن پرسپولیس در کمیته اخلاق حاضر شدند. پیش از این، در نامه دعوت دلیل این احضار مشخص نشده بود اما بعد از حضور این دو بازیکن مشخص شد آنها برای ادای پاره‌ای از توضیحات در مورد برخی تبلیغاتی که در اینستاگرام خود می‌گذارند، دعوت شده بودند. همچنین دیروز سید مهدی رحمتی سرمربی فصل گذشته پدیده هم در کمیته اخلاق حاضر شد و در مورد یکی از تبلیغاتش در صفحه اینستاگرامش توضیحاتی داد.