kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
دبیرکل‌ نجباء:

راه پس گرفتن حاکمیت عراق از آمریکا سلاح است، نه مذاکره

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء گفت که تصمیم ملت عراق برای بازپس‌گیری حاکمیتش از آمریکا، فقط با لوله‌های تفنگ عملی خواهد شد نه با مذاکره کردن.

 


«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، تداوم حضور اشغالگرانه آمریکا در عراق را محکوم کرد. او تأکید کرد، همچنان دولت شرور آمریکا با تصمیم ملت عراق و تظاهرات میلیونی آن برای اخراج همه نیروهای خارجی از این کشور، با زورگویی، تکبر و بی‌احترامی مقابله می‌کند. دبیرکل نجباء خاطر نشان کرد، بخشی از نیروهای شکست خورده آمریکا در افغانستان، به عراق منتقل شدند و این بدان معناست که مذاکرات سیاسی با آمریکای شرور بار دیگر شکست خود را ثابت کرده است. وی تأکید کرد، تصمیم ملت عراق برای بازپس‌گیری حاکمیت خود، فقط با لوله‌های تفنگی عملی خواهد شد تا با غرش خود، عراق را از چنگ اشغالگر نجات دهد؛ اشغالگری که منابع کشور را چپاول می‌کند و با مداخله آشکار، در پی فتنه‌افروزی است. الکعبی گفت: «با وجود اعلام دولت عراق مبنی بر اینکه زمانبندی خروج اشغالگر، اواخر دسامبر سال جاری به پایان خواهد رسید، ولی چنین چیزی رخ نداده است.» دبیرکل نجباء ادامه داد: «اطلاعات واصله به ما نشان می‌دهد که نظامیان [آمریکای] اشغالگر، برخی از مسیرهای غیر قانونی ورود خود به عراق را تغییر داده‌اند. لذا آنان امروز برخی از نیروهای خود را با شیوه‌های قدیمی به عراق انتقال می‌دهند.» به گزارش فارس، وی تصریح کرد، برخی از عناصر آمریکایی، در برابر دیدگان دولت بغداد، از واشنگتن، با خطوط هوایی مصر وارد عراق می‌شوند و همچنان تعدادشان زیاد است. گفتنی است، پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور فرماندهان پیروزی بر داعش (سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»)، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.
برکناری رئیس‌پلیس دیالی
خبر دیگر از عراق اینکه نشست شورای وزیران امنیت ملی عراق روز پنجشنبه به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر برگزار شد. این نشست به بررسی وضعیت امنیتی استان دیالی در شمال شرق عراق و اقدامات کمیته امنیتی که از سوی فرمانده کل قوا تشکیل و به استانداری اعزام شد، اختصاص داشت. الکاظمی در ابتدای این نشست از همه طرف‌ها خواست تا از رنج و مشکلات شهروندان عراقی برای دستیابی به برخی اهداف سوءاستفاده نکنند و «برای شکست تروریسم دست به دست هم دهند». نخست‌وزیر عراق همچنین رئیس‌پلیس استان دیالی را به دلیل حوادث خونین مقدادیه از سمت خود برکنار کرد.وی طی حکمی «حمید خلیل الشمری»، فرمانده پلیس دیالی را از سمت خود را برکنار و «عباس محمد حسین» را به جای وی منصوب کرد. گفتنی است هفته گذشته به دلیل حمله داعش در استان دیالی چندین نفر شهید و مجروح شدند.
حمله به کاروان لجستیک آمریکا
خبر دیگر از عراق آن‌که دو کاروان حامل تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان آمریکا در استان بغداد هدف حمله قرار گرفت. کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که کاروانی حامل تجهیزات لجستیکِ نظامیان آمریکا در منطقه «الطارمیه» در استان بغداد هدف انفجار قرار گرفته است. صابرین خبر داد که یک کاروان دیگر نیز در منطقه «المشاهده» استان بغداد هدف حمله قرار گرفته است. گروه موسوم به
«لواء ثأر المهندس» با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «مسئولیت حمله به دو کاروان حامل تجهیزات لجستیک متعلق به آمریکای اشغالگر در استان بغداد را بر عهده می‌گیریم.»