kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

برگزاری اولین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم

 

اولین جلسه از شورای عالی آب با حضور رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، رئیس‌سازمان
محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
جلسه شورای‌عالی آب دیروز سه شنبه با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد. آخرین باری که رئیس‌جمهور وقت در جلسات شورای‌عالی آب شرکت کرده بود، به سال 92 (ابتدای دولت یازدهم) بازمی‌گردد.
در این جلسه که با رویکرد بررسی آخرین وضعیت منابع آبی برگزار شد بر توزیع عادلانه آب در کشور، تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی، صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف و مدیریت تقاضا و مصرف تاکید شد.
اصلاح الگوی کشت، افزایش راندمان آب و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
گفتنی است روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ به بعد در هیچ‌کدام از جلسات شورای‌عالی آب حاضر
نشده بود.
اهمیت شورای‌عالی آب به‌عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه آب و تأثیر بزرگ تصمیمات این شورا برای حل مشکلات آبی کشور است. یکی از برنامه‌های اصلی و ثابت رئیس‌جمهور از زمان آغاز سفرهای استانی، حضور در سدها و پروژه‌های آبی هر استان است و از این نظر اهمیت ویژه‌ای به این موضوع قائل است.
تداوم تشکیل شورای‌عالی آب به حضور رئیس‌جمهور در شرایط دشوار کنونی بخش آب ضرورت دارد و اتخاذ تصمیمات کارساز در شورای‌عالی آب در ارتباط با تأمین آب شرب، معیشت مردم و ‌اشتغال و رونق تولید بسیار حائز اهمیت است.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت شد
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان سخنگوی حوزه اقتصادی دولت تعیین شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای و ایجاد جنگ روانی برای بی‌ثبات جلوه دادن و افزایش کاذب قیمت‌ها با هدف ناامیدی مردم ‌تاکید کرد: نهادها و دستگاه‌های مرتبط با عرضه، تولید و تامین کالاها نباید بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تغییر دهند.
بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ستاد‌های تنظیم بازار در استان‌ها نیز باید به صورت منظم به ریاست استاندار تشکیل جلسه دهد و با نظارت بر روند تولید و عرضه کالا با ستاد مرکزی در تهران هماهنگ
عمل کند.
در این جلسه همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به عنوان سخنگوی حوزه اقتصادی دولت تعیین شد.
تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید
مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور
برگزار شد.
غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور دیروز سه‌شنبه در مراسم تودیع علی ربیعی و معارفه صادق خیاطیان به عنوان روسای سابق و جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: این مرکز به عنوان «اتاق فکر دولت» می‌تواند نیازها و رویکردهای دولت را تأمین کند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد آیت‌الله رئیسی مبنی بر استفاده از خردجمعی و دیدگاه‌های نخبگان و صاحب‌نظران، گفت: استفاده از خردجمعی و مشورت با اندیشمندان، علما و صاحبنظران جایگاه ویژه‌ای در رویکردهای رئیس‌جمهور و دولت دارد، لذا این مجموعه وظیفه سنگینی در ارتباط با همه نخبگان دارد.
اسماعیلی افزود: در جهان کنونی نمی‌توان با فکر و اندیشه فردی و با شخص‌محوری امور کشور را اداره کرد و لازم است از اندیشه نخبگانی و مشورت با صاحب‌نظران حداکثر استفاده را به عمل آورد و در این راستا روحیه مشورت‌پذیری و دایره استفاده رئیس‌جمهور از نظرات نخبگان بیش از
دیگران است.