kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

حملات سایبری به سرزمین‌های اشغالی اطلاعات شخصی بنی‌گانتس و هزاران صهیونیست افشا شد

یک گروه هکری با انتشار تصاویری از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، وی تحت اشراف آنها قرار دارد.

 

سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی بار دیگر هدف حملات سایبری قرار گرفت. خبرگزاری تسنیم نوشته یک گروه هکری در حال انتشار اطلاعات و تصاویری از بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در شبکه مجازی است و تاکید می‌کند که وی به طور کامل تحت اشراف و کنترل آنها قرار دارد. به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، گروه هکری از چند روز پیش در حال انتشار دیتاهای صدها هزار صهیونیست است که گفته می‌شود از سرورهای پست اسرائیل و شماری از شرکت‌های خصوصی به سرقت رفته‌اند. کارشناسان به این رسانه عبری زبان اطلاع داده‌اند که نوع تهاجم صورت گرفته مانند رخنه به شرکت بیمه شیریبیت و چند شرکت دیگر است از این رو احتمال دارد هکرهای ایرانی هم در انجام آن دخالت داشته باشند.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «یکی از ویژگی‌های این گروه هکری رویکرد خصمانه آنها علیه شخصیت‌های اسرائیلی است به نحوی که خطاب به گانتس تاکید می‌کند که همچنان به مقابله با وی ادامه خواهند داد تا تمام جنایات پنهانش را افشا کنند: «ما در پی تو هستیم. تصور نکن این همه چیز است بلکه تازه آغاز کار محسوب می‌شود.» آنها در پیام دیگری هم گفته‌اند: «ما از تمام تصمیماتت اطلاع داریم و به تو در جایی ضربه خواهیم زد که اصلا فکرش را نکنی. ما گزارش‌ها، برنامه‌ها، نقشه‌ها، اطلاعات و امکانات یگان‌ها و نیروها را در اختیار داریم، همه این اطلاعات را افشا خواهیم کرد تا همه جهان از جنایاتت مطلع شوند.»
در حال حاضر هکرها چندین فایل اکسل را که حاوی صدها هزار پرونده از اطلاعات شخصی افراد از نام و نام خانوادگی تا پست الکترونیکی، آدرس منزل و تلفن همراه افراد است در شبکه مجازی منتشر کرده‌اند در حالی که برخی از اطلاعات شامل اطلاعاتی در رابطه شخصیت افراد هم هست.
هکرها همچنین اعلام کرده‌اند که اطلاعات مشابهی از دیگر شرکت‌های این رژیم و حتی شرکت سامانه‌های نظامی‌(Epsilor) به دست آورده و آنها را هم منتشر می‌کنند. این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که شرکت پست اسرائیل (The Israel Post) تاکید دارد هیچ نوع ورود غیرعادی را در سرورهای خود ملاحظه نکرده‌اند.
رژیم صهیونیستی در انجام حملات سایبری، خود را «مدعی» می‌داند. در این بین واحد 8200 ارتش رژیم صهیونیستی همواره مدعی استفاده از بهترین روش‌های سایبری تهاجمی بوده و خود را سرآمد می‌داند. اما این رژیم مدعی به قول «سید حسن نصرالله»، از تار عنکبوت سست‌تر است؛ نشان به آن نشان که بارها مورد حملات سایبری «موفق» قرارگرفته است. خرداد ماه 99 وبسایت «هزاران شهروند» شرکت و سازمان‌ «اسرائیلی» هدف یک حمله سایبری موثر قرار گرفتند. کاربران به جای صفحه اصلی، ویدیوی «نابودی شهرهای اسرا‌ئیل» را مشاهده کردند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت، شرکت «یوپرس» در بیانیه‌ای اعلام کرده، این حمله کار هکرهای ایرانی بود.
تیرماه سال 99 نیز گروهی با نام «انتقامجویان سایبری» جزئیات یک «حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق اسرائیل» را همزمان با ساعت شهادت سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، منتشر کرد. در فیلمی که توسط این گروه منتشر شده، رسما مسئولیت حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق ۱۶ شهر رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو و حیفا برعهده گرفته شده است. این گروه اعلام کرده در این عملیات بزرگ و پیچیده سایبری موفق شده برق بسیاری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی را مورد حملات دقیق سایبری قرار‌داده و بسیاری از مناطق این ۱۶ شهر را دچار قطعی برق کند. در اردیبهشت همان سال نیز بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در جریان یک حمله سایبری دیگر 6 تاسیسات آبی صهیونیست‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفت و اختلالات جدی در عملکرد پمپاژ آب ایجاد شد. صهیونیست‌ها اینجا نیز اعلام کردند، ایران پشت پرده این حملات سایبری قرار دارد.
هکرها طی دو سال اخیر بسیاری از زیر ساخت‌های آمریکا را نیز هدف حملات سایبری ویرانگر خود قرار‌داده‌اند. یک شنبه (23 آذر99 ) بود که خبرگزاری رویترز از یک حمله گسترده سایبری به سازمان‌ها و نهادهای مهم دولتی آمریکا خبر داد. سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور در این زمینه اعلام کردند به دلیل پیچیدگی و گستردگی این حمله سایبری، میزان خسارات ناشی از آن نامعلوم است. بر اساس گزارش‌ها پنتاگون، وزارت امور خارجه، وزارت خزانه‌داری، وزارت انرژی، وزارت امنیت داخلی، سازمان امنیت هسته‌ای آمریکا و شرکت مایکروسافت و 18 هزار سازمان در این حملات سایبری هک شده بودند. یکشنبه
19 اردیبهشت ماه سال جاری نیز رسانه‌های آمریکایی از وقوع یک حمله گسترده سایبری دیگر، این بار به بزرگ‌ترین شرکت خط لوله انتقال سوخت آمریکا خبر دادند. به دنبال این حمله، انتقال سوخت از طریق این خط لوله عملا متوقف و دولت بایدن مجبور شد در ۱۷ ایالت و منطقه واشنگتن، «وضعیت اضطراری» و «فوق‌العاده» اعلام کند. با ادامه حملات کار به جایی رسید که دولت بایدن از شرکت‌های خصوصی خواست «گام‌هایی فوری» برای محافظت بهتر از خودشان در برابر چنین حملاتی بردارند.
حمله هکری چین به اسرائیل
پیش از این نیز منابع صهیونیست مدعی شدند که ده‌ها نهاد و مرکز این رژیم هدف حمله سایبری چینی‌ها قرار گرفته است. آنگونه که شرکت‌های اسرائیلی اعلام کردند، اسرار تجاری، طرح‌ها و اطلاعت این شرکت‌ها به سرقت رفته است. یکی از پروژه‌هایی که مورد حمله قرار گرفت، «طرح کمربند» است، که هدف آن ایجاد یک مسیر زمینی و آبی متصل به سراسر جهان برای محصولات چینی است و به زیرساخت‌هایی که چین و اسرائیل در آن مشارکت دارند، مانند بنادر و راه آهن، مرتبط است. شرکت امنیت شبکه «فایرآی» هم مدعی شده این حملات از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و هکرها به‌دنبال سرقت اطلاعات و اسرار تجاری بوده‌اند.
این در حالی است که مسئولین رژیم صهیونیستی به قدرت سایبری ایران و ضربه‌ سایبری که در جنگ با غزه خوردند اعتراف کردند.رئیس‌بخش دفاع سایبری اسرائیل تاکید کرده که ما در جنگی هستیم که با سرعت نور است،اسرائیل در حال حاضر با حملات بی‌امان از طریق شبکه دشمنان گمنام، از ایران و بسیاری از نقاط جهان مبارزه می‌کند. وی تاکید کرده که سناریوی ترسناک یک حمله سایبری می‌تواند تا ۲ میلیارد دلار به اقتصاد ما ضربه بزند. این مسئول صهیونیستی بیان داشته که در حین جنگ غزه هکرها موفق به نفوذ به ۲۰۰ سرور موجود در اسرائیل شدند.