kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تشکیل صندوق ملی مسکن یک اتفاق نادر در برنامه‌ریزی کشور است

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قانون جهش تولیدمسکن، کمبودهای این حوزه را پوشش داده است‌، گفت: تشکیل صندوق ملی مسکن یک اتفاق نادر در ساختار برنامه‌ریزی مسکن ایران است.
محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی معتقد است که مبلغ تسهیلات و هم سود آن در قانون جهش تولید مسکن با توجه به متغیرهایی مانند قیمت‌تمام شده در شهرهای مختلف باید سیال باشد.
وی با بیان این‌که قیمت‌تمام شده واحدهای طرح قانون جهش تولید مسکن متفاوت است، توضیح داد: به‌عنوان مثال در کلانشهرها قیمت ساخت و ساز با توجه به این‌که ارتفاع ساختمان بالاتر می‌رود به‌طور طبیعی بیشتر است. در شهرهای کوچک ارتفاع ساختمان‌ها یک و دو طبقه است و شرایط متفاوت خواهد بود. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سود تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به استطاعت جامعه هدف، تنظیم خواهد شد، افزود: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شده که پس از اعلام نظر آنرا رسانه‌های خواهیم کرد.
محمودزاده افزود: ‌قانون جهش تولید مسکن، کمبود‌هایی که در حوزه قوانین مسکن را پوشش داد. مهم‌ترین آن نیز تشکیل صندوق ملی مسکن است که وظیفه مشخص در توانمند کردن دهک‌های کم‌درآمد جامعه است. این یک اتفاق نادر است و هیچ‌گاه چنین ساختاری را در نظام برنامه‌ریزی و پشتیبانی مسکن کشور نداشتیم. وی یادآور شد: ضمن این‌که تشکیل جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهوری نیز اتفاق بسیار مهمی بوده است. مصوبات این شورا در حکم مصوبات قانونی است و به هماهنگ کردن تمام دستگاه‌های ذی‌ربط کم خواهد کرد. همچنین به گزارش پایگاه خبری وزارت
راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی؛ مشاور وزیر
راه و شهرسازی در برنامه گفت‌‌و‌گوی ویژه خبری با موضوع پاسخ به ابهامات ساخت یک میلیون مسکن در سال، گفت: تاکنون ۳۳۰ هزار نفر در قانون جهش تولید مسکن، ثبت‌نام کرده‌اند و وزارت راه و شهرسازی، اراضی احداث یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار دارد. گفتنی است، در حالیکه شش روز از آغاز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن می‌گذرد، محمود محمود‌زاده؛ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: به‌دلیل حجم زیاد متقاضیان برای ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن در روز‌های ابتدایی ممکن است ورود به سایت کند باشد. برای آنکه مشکلی برای متقاضیان ایجاد نشود فرصت یک ماهه برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته ایم که حجم ورودی برای ثبت‌نام در روز‌های ابتدایی زیاد نشود.