kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ما در بازگشایی مدارس است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اینکه بتوانیم سلامت دانش‌آموزان را تأمین کنیم اختیار و تصمیم‌گیری نحوه بازگشایی را به شورای مدرسه و منطقه سپرده ایم.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا کاظمی اظهارداشت: در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و بر اساس مصوبه شورای عالی، مقرر شد ستادی به نیابت از ریاست جمهوری با مسئولیت معاون رئیس‌جمهوری تشکیل شود که در آن به حل مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و اجرای سندتحول بنیادین پرداخته شود.
کاظمی با اشاره به اینکه این روزها دغدغه همه مسئولان نظام و بسیاری از خانواده‌ها، آغاز سال تحصیلی است، افزود: با شیوع کرونا در عرصه‌های مختلف کشور و در زیست بوم جدید، خسارت‌هایی را شاهد بودیم. در همین راستا در عرصه آموزش نیز شاهد افت کیفیت آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان بوده ایم. همچنین عدم حضور دانش‌آموزان در فضای مدرسه، در بسیاری از موارد باعث ایجاد آسیب‌هایی نظیر افسردگی، پرخاشگری و ناراحتی‌های روحی و روانی برای دانش‌آموزان شد.
وی ادامه داد: کم تحرکی دانش‌آموزان در این ایام، باعث ایجاد آسیب‌های جسمی برای بسیاری از دانش‌آموزان شد و ما به زمان زیادی برای بازگرداندن دانش‌آموزان به زندگی عادی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی آنها نیاز داریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شعار ما در آغاز تحصیلی، استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت است، گفت: در بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست برای اینکه بتوانیم سلامت دانش‌آموزان را تأمین کنیم اختیار و تصمیم‌گیری نحوه بازگشایی را به مدرسه، شورای مدرسه و منطقه سپرده ایم، تا هر منطقه با وجود شرایطی که دارد تصمیم به چگونگی بازگشایی مدارس بگیرد.
کاظمی اظهارداشت: استودیوی تولید برنامه و روش‌های تدریس برپاشده است که سال گذشته حدود ۱۰۰هزار محتوا از سوی معلمان تولید شد ما این تجربه را به روز آوری می‌کنیم و در دستور کار ما خواهد بود همچنین دوره آموزشی را برای معلمان استانی طراحی کردیم تا روش‌های نوین آموزشی مبتنی بر زیست بوم جدید را فرا بگیرند.
وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه تولید محتوا سال متفاوتی خواهیم داشت افزود: عظمت مدرسه تلویزیونی ایران، منعکس نشد بیش از ۱۹هزار ساعت تولید با یک عقبه گسترده ستودنی است، اولین دستگاهی که به کمک نظام تعلیم و تربیت آمد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که با راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی، فضای آرامشی در جامعه ایجاد کرد و بعد آموزش و پرورش طراحی انجام داد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رونمایی نسخه جدید شاد گفت: شبکه شاد با نگاه کیفیت بخشی، ادامه فعالیت می‌دهد.
کاظمی درباره حقوق معلمان نیز بیان داشت: تلاش‌های زیادی برای این موضوع و ترمیم آن صورت گرفته و ما نیز از این موضوع رنج می‌بریم شاید رتبه بندی بخشی از این چالش را برطرف کند.
وی اظهارداشت: اول مهر روز غنچه‌ها است و روز سوم مهر زنگ آغاز سال تحصیلی را با حضور رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به صدا درخواهیم آورد.