kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری:

گلوگاه‌های مختلف ایجاد فساد در شهرداری شناسایی شده است

 

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه گلوگاه‌های مختلف ایجاد فساد در شهرداری شناسایی شده است، گفت: با تغییر ساختار امکان ایجاد فساد را کاهش داده و از بین می‌بریم.
به گزارش پایگاه خبری شهر، داود گودرزی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برای کاهش فساد اقدامات خوبی انجام شده، افزود: اما متاسفانه باز هم شرایط خوب نیست و باز هم شهروندان با مراجعه به بخش‌های مختلف از جمله در موضوع ساخت و ساز و پسماند با فساد رو‌به‌رو می‌شوند.
گودرزی ادامه داد: برای اینکه شعار ندهیم و وارد فرآیند عملیاتی مبارزه با فساد شویم کارگروه مبارزه با فساد تشکیل دادیم و حدود یک ماه است که برای شناخت نسبی از کارهایی که انجام می‌شود، جلساتی داشتیم. در این نشست‌ها گلوگاه‌های مختلف ایجاد فساد در شهرداری شناسایی شده است و در حال حاضر به یک جدول اولیه رسیدیم.
وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با فساد باید امکان وقوع فساد را از بین ببریم، افزود: باید ساختار را به نحوی طراحی کنیم که امکان ایجاد فساد کاهش یافته و از بین برود. به همین سبب باید فرآیندهای مختلف که به شهروندان خدماتی ارائه می‌کند را بررسی و اصلاح کنیم تا فرصت و امکان ایجاد فساد کاهش یابد.
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران بیان داشت: به عنوان مثال فرآیند ساخت و ساز آن‌قدر طولانی است که خود به خود امکان ایجاد فساد را زیاد می‌کند اگر بتوانیم مدت این فرآیند را کاهش داده و آن را هوشمند کنیم، امکان فساد نیز کاسته خواهد شد.
مشوق‌هایی مخصوص گزارشگران فساد
گودرزی تاکید کرد: به دنبال ایجاد اپلیکیشن واحدی برای شهروندان هستیم تا آنها به راحتی بتوانند پیام‌های خود را در شهرداری به ثبت برسانند. همچنین پیامکی را برای گزارش‌های مردمی ایجاد خواهیم کرد. از سوی دیگر روندی برای پیگیری و نظارت شهروندان نیز باید ایجاد شود.
وی افزود: مشوق‌هایی برای حمایت از گزارشگران فساد در نظر خواهیم گرفت و ما در حال بررسی این مشوق‌ها هستیم.
پایان گفتار درمانی؛
با فساد مقابله می‌کنیم
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آمده ایم حق مردم را بگیریم تاکید کرد: گفتار درمانی را تمام و با فساد مبارزه کنیم. ترک فعل‌ها و عدم نظارت‌هایی در شهرداری وجود دارد و باعث شده در بعضی پروژه‌ها که شهرداری سهم دارد، هم حق مردم از بین برود و هم حق شهرداری ضایع شود.
گودرزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری طی روزهای آینده شروع می‌کند، این است که همه کارمندان شهرداری به طور مساوی از خدمات بهره‌مند شوند.