kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
در واکنش به هجوم هزاران پناهجو به خاک آمریکا

ترامپ: آمریکا در حال تبدیل شدن به چاه فاضلاب بشری است

دونالد ترامپ در واکنش به هجوم هزاران پناهجو به خاک آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن توهین به این پناهجویان اعلام کرد«آمریکا در حال تبدیل شدن به چاه فاضلاب بشری است».

 

سرویس خارجی-

هجوم هزاران پناهجو از‌هائیتی به آمریکا دوباره بحران پناهجویان را در این کشور به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل کرده است. علیرغم وعده‌های پیشین، دولت بایدن روز یکشنبه مرز تگزاس را که هزاران پناهنده‌هائیتی در اردوگاهی در آنجا حضور داشتند، بست و مهاجران را به کشور خود بازگرداند تا مانع عبور دیگر مهاجران از مرز مکزیک شود. به نوشته «آسوشیتدپرس» این نمایش قدرت آمریکا در واقع نشانی از آغاز یکی از سریع‌ترین و بزرگترین اخراج مهاجران در دهه‌های اخیر از آمریکا بوده است. روز دوشنبه نیز بیش از ۳۲۰ مهاجر با سه پرواز به «پورتو پرنس»، پایتخت‌هائیتی بازگردانده شدند. مقامات‌هائیتی اعلام کردند که انتظار دارند مهاجران بیشتری برگردانده شوند. بر اساس گزارش‌ها آمریکا تا کنون عده زیادی از ۱۲ هزار مهاجری که در شهر مرزی تگزاس اردو زده بودند را اخراج کرده است. بر اساس آمار دولت آمریکا که روز جمعه منتشر شد، در سال 2021 پلیس مرزی آمریکا حدود
1.85 میلیون نفر را به‌دلیل ورود غیرقانونی به خاک آمریکا بازداشت کرده است، این یک رکورد تازه محسوب می‌شود. همزمان با هجوم دوباره پناهجویان به خاک آمریکا از مرز مکزیک دونالد ترامپ نیز که از هر فرصتی برای حمله به بایدن استفاده می‌کند با صدور بیانیه‌ای به شدت از این وضعیت انتقاد کرد. به نوشته مجله نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای که توسط سازمان «نجات آمریکا» منتشر شد، آورده است: «حضور این میلیون‌ها بیگانه غیرقانونی در تاریخ کشور ما در حال افزایش است». وی ادامه داد: آنها کاملا کنترل نشده و بدون تغییر هستند و می‌توانند هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند و به هر کجا که می‌خواهند بروند. کشور ما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فاضلاب بشری است. قاتلان، فروشندگان مواد مخدر و جنایتکاران در هر شکل و‌اندازه، بخش بزرگی از این مهاجرت گسترده هستند. ده‌ها هزار نفر از‌هائیتی و بسیاری دیگر از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی وارد آمریکا می‌شوند که حتی بیشتر از آمریکای جنوبی است».وی افزود: «هیچ اقدامی انجام نشده است و رسانه‌های فاسد تقریباً به این مسئله که شاید به بزرگ‌ترین بحران در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد، هیچ توجهی نمی‌کنند».
انتقاد از بی‌خیالی بایدن
در خبری دیگر از آمریکا رسانه‌های این کشور به دوچرخه‌سواری بایدن در حالی که این کشور درگیر شدیدترین بحران انسانی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا است و همچنین روابط خارجی این کشور با فرانسه دچار تنش شده است. اعتراض کردند. شبکه فاکس نیوز در گزارشی در همین زمینه نوشت، در حالیکه آمریکا با بحرانهای متعدد ملی مواجه است جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز یک شنبه برای تفریح و دوچرخه‌سواری به ساحل دریا رفت و از پاسخ دادن به سؤالات بیشمار خبرنگاران طفره رفت. هنگامی که بایدن سوار بر دوچرخه از کنار خبرنگاران عبور می‌کرد یکی از خبرنگاران پرسید، آقای رئیس‌جمهور به امانوئل ماکرون چه خواهید گفت؟ یک خبرنگار دیگر پرسید، چه زمانی تلفنی با آقای ماکرون صحبت خواهید کرد؟ 
فاکس‌نیوز در ادامه گزارش خود درباره بی‌خیالی جو بایدن به بحرانهای سراسری در آمریکا نوشت، واشنگتن همچنین با بحرانهای ملی دیگری در مرزهای جنوبی و مسئله افغانستان نیز مواجه است. 
سقوط جنگنده پنهانکار
خبر دیگر از آمریکا اینکه نیروی هوایی این کشور بعد از چند روز سکوت دیروز تأیید کرد که یک فروند بمب‌افکن «بی-2 اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در نیمه شب سه‌شنبه هفته گذشته در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرده است.به نوشته وبگاه «میلیتاری تایمز» هنوز میزان خسارت آن فاش نشده است.«جنیفر‌گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد از سقوط مدعی شده بود که در این حادثه هیچ کس مجروح نشده و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد.ه است «گرین»  در نشست خبری به شمار خدمه این بمب‌افکن حین ماموریت نیز اشاره نکرد و تنها گفت که این بمب‌افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود.به دنبال این سانحه، اداره هوانوردی آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای پروازها را در فاصله 6 مایلی پایگاه هوایی وایتمن بین 14 تا 17 سپتامبر(23 شهریور تا 26 شهریور) ممنوع کرد تا محیطی امن برای بررسی حادثه ایجاد کند.