kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:

صهیونیست‌ها را با عملیات‌های جدید غافلگیر می‌کنیم

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به بازداشت آخرین اسرای فلسطینی عملیات «تونل آزادیِ» زندان جلبوع، تاکید کرد که مقاومت از جنین تا غزه دشمن را با ضربات و عملیات بیش‌تر غافلگیر خواهد کرد.

 

سرویس خارجی-

رسانه‌های صهیونیستی 15-16 شهریور ماه جاری بود که گزارش دادند، 6 زندانی فلسطینی با استفاده از یک قاشق از زندان فرار کرده‌اند! روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشته بود که اسرای فلسطینی با یک قاشق زنگ‌زده تونلی در زندان حفر و فرار کرده‌اند. اما بالاخره صهیونیست‌ها با صرف میلیون‌ها دلار توانستند پس از چندین روز این اسرای فراری را دوباره دستگیر کنند.
دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه به دنبال بازداشت آخرین اسرای عملیات تونل آزادی نامه‌ای را خطاب به آنها صادر کرد. در این نامه آمده است: «ای برادران قهرمان گردان آزادی، گردان جنین، شما درخشیدید و مردم فلسطین هم قدرتمندانه به پا خاستند.» به گزارش فارس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، «شما آنچه را که ممکن بود، انجام دادید و بنابراین نمادهای آزادی و نمادهای فلسطین بودید». او دشمن را با حملات و عملیات بیشتر تهدید کرد و گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم که پیش برویم و خود را برای نبردی دیگر آماده کنیم و دشمنان را در هر زمان و هر مکان غافلگیر خواهیم کرد.» گفتنی است، سخنگوی حماس نیز پیشتر اعلام کرده بود، وقتش رسیده که دست رژیم صهیونیستی که کرانه باختری را بر هم زده و دو اسیر دیگر از شش اسیر فراری را بازداشت کرده، قطع شود.
رئیس‌رژیم صهیونیستی: باید آماده جنگ باشیم
«اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌رژیمِ آپارتاید صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در روز غفران خاطرنشان کرد: «ما باید هر آنچه در توان داریم و از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم تا جنگ دوباره ما را غافلگیر نکند، همان‌طور که در جنگ روز غفران (جنگ اکتبر ۱۹۷۳) اتفاق افتاد.»
جزئیاتی از فرار بزرگ
«ایهم کممجی» اسیر فلسطینی که بامداد روز یکشنبه به همراه دیگر اسیر فلسطینی عملیات تونل آزادی، توسط نظامیان صهیونیست از منزلی در اردوگاه جنین مجددا بازداشت شدند، جزئیاتی از وضعیت خود پس از عملیات تونل آزادی خبر داد. «منذر ابواحمد» وکیل کممجی که با این اسیر فلسطینی در مرکز بازجویی ملاقات کرده است می‌گوید،کممجی گفته که در حین تعقیب و‌گریز در سرزمین‌های فلسطینی، یکی از نظامیان اسرائیلی بالای سر او ایستاده و وسایلش را مصادره کرد، اما متوجه نشد که او یکی از اسرای عملیات جلبوع است. او با تایید اینکه کممجی پس از آزادی از زندان جلبوع و در حین رسیدن به جنین دو بار در معرض سوء قصد توسط نظامیان اسرائیلی قرار گرفته بود، گفت، این اسیر فلسطینی دو روز پس از آزادی در منطقه مرج بن عامر به سمتش تیراندازی شده بود. ابواحمد می‌گوید که کممجی و «مناضل نفیعات» دیگر اسیر فلسطینی در حین بازداشت و پس از آن در جریان بازجویی مورد ضرب و جرح و شکنجه قرار گرفتند و کممجی در حال حاضر از درد شدید در ناحیه قفسه سینه رنج می‌برد و به درخواست او برای معاینه پزشک اهمیتی داده نشده است. ابواحمد می‌گوید که کممجی آرزو داشت به دیدار قبر مادرش در جنین برود، اما این آرزویش برآورده نشد.
اعتصاب غذای 100 اسیر فلسطینی
مرکز اسرای فلسطینی «نادی الاسیر» [باشگاه اسیر] اعلام کرد که اسرای فلسطینی در زندان «عوفر»، اسامی ۱۰۰ نفر را به اداره زندان‌ها داده‌ و اعلام کرده‌اند که در صورت تداوم اقدامات این اداره علیه اسرا، این افراد، اعتصاب تدریجی خود را آغاز خواهند کرد و این اقدام منوط به تصمیمات اداره زندان‌ها طی ساعات آتی است. این مرکز اعلام کرد که این ۱۰۰ اسیر فلسطینی در زندان عوفر از تمامی گروه‌های فلسطینی هستند و در صورت عقب‌نشینی مدیریت زندان از توافق حاصله درخصوص متوقف کردن سرکوب و آزار و اذیت اسرا که پس از عملیات «به دست آوردن آزادی» از زندان جلبوع، آغاز شد، اعتصاب غذای تدریجی را آغاز خواهند کرد.
این در حالی است که «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین«حماس» می‌گوید که این جنبش، نقشه راه شفاف و واضحی را برای مبادله زندانیان به میانجیگران ارائه کرده و در حال حاضر توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.