kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

ترفند جدید شرکت‌های هواپیمایی برای سودجویی از پروازهای اربعین

 

رئیس‌ انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی می‌گوید که شرکت‌های هواپیمایی از ارائه بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین به آژانس‌های هواپیمایی خودداری می‌کنند و بلیت یک‌طرفه را با قیمت بالاتر می‌فروشند.
حرمت‌الله رفیعی در گفت وگو با خبرگزاری مهر درباره علت عدم فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب در آژانس‌های مسافرتی توضیح داد: آژانس‌های هواپیمایی منافعی در نرخ‌های فروش بلیت ندارند و سود آن در جیب ایرلاین‌ها می‌رود.
وی افزود: براساس مصوبات، برای سفرهای اربعین نرخ پروازهای تهران-نجف-تهران پنج میلیون تومان و مشهد- نجف-مشهد شش میلیون تومان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شده است و علی‌القاعده ایرلاین‌ها باید با این نرخ‌ها بلیت فروشی کنند اما متأسفانه برخی شرکت‌های هواپیمایی در برابر فروش بلیت با این نرخ‌ها، مقاومت می‌کنند و این ارتباطی به آژانس‌های هواپیمایی ندارد.
رئیس ‌انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: کاری که ایرلاین‌ها کرده‌اند، این است که پروازهای دوطرفه را بسته‌اند و صرفاً به فروش پروازهای یک‌طرفه روی آورده‌اند که از سوی سازمان هواپیمایی، ۳.۲ میلیون تومان تعیین شده است؛ به عبارت دیگر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ایرلاین‌ها با این اقدام سود بیشتری روی فروش بلیت رفت و برگشت هر زائر کسب می‌کنند؛ بعد هم می‌گویند ما در حال رعایت مصوبه سازمان هواپیمایی درخصوص نرخ پروازهای اربعین هستیم.
رفیعی ادامه داد: متأسفانه روی سیستم‌های آژانس‌های هواپیمایی هنوز پروازهای اربعین با نرخ مصوب بارگذاری نشده است. مشکل این است که در ایام اربعین، تقاضا از عرضه بیشتر است و ایرلاین‌ها قصد دارند با قیمت بالا بلیت را بفروشند. تا وقتی هم که سازمان هواپیمایی بخواهد به این موضوع ورود کند، دیگر بازه زمانی پروازهای اربعین به اتمام رسیده و کاری از دست این سازمان برنمی‌آید و اگر اقدامی هم انجام دهد، به درد زائران نمی‌خورد.
وی خاطرنشان کرد: درباره اینکه برخی آژانس‌ها به زائران می‌گویند همزمان با بلیت، ویزای عراق را هم ارائه می‌دهند، گفت: هیچ آژانسی ویزای عراق نمی‌دهد؛ اعلام کردند که ویزا در صورت ثبت‌نام در سامانه سماح، صادر می‌شود؛ بعد که زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و ویزا برایشان صادر شد، وقتی برای خرید بلیت پرواز به آژانس‌ها مراجعه می‌کنند، به آنها گفته می‌شود که بلیت با نرخ مصوب در سیستم آژانس‌ها وجود ندارد و باید با قیمت
۸.۵ تا ۹ میلیون تومان بلیت پروازهای رفت و برگشت را خریداری کنند.