kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 

فدراسیون فوتبال
یا فدراسیون توریستی – تفریحی؟!
بعد از چاپ مطلبی در شماره روز گذشته روزنامه کیهان با این عنوان «چرا اطراف تیم ملی فوتسال شلوغ است؟!» و انتقاد از این موضوع که نباید افراد اضافی همراه تیم ملی فوتسال در لیتوانی حضور داشته باشند، خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی به انتقاد از حضور یکی از اعضای هیئت‌مدیره پتروشیمی امیرکبیر در لیتوانی پرداخت.
در بخشی از گزارش تسنیم آمده است: «فدراسیونِ مقروض فوتبال که حالا اختیار ساختمانش را هم ندارد و شستا بابت آن اجاره بها خواسته، گویا آن‌قدرها هم بی‌پول نیست. شهاب‌الدین عزیزی خادم آن‌قدر از سازمان برنامه و بودجه پول گرفته که برای سفرهای مختلف هزینه کند، مانند هیئت همراهی که با او در لیتوانی حضور دارند در حالی که سمت و مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ندارند.
یکی از نفرات همراه عزیزی خادم، «متین دیداری» است. عضو موظف هیئت‌مدیره پتروشیمی امیر کبیر یا همان شرکتی که عزیزی خادم پیش از حضور در فدراسیون فوتبال رئیس‌هیئت‌مدیره‌اش بود.‌ پس از انتخابات و فشارهای رسانه‌ای اعلام شد حضور عزیزی خادم به عنوان عضو غیر موظف است و چندی بعد نام او از سایت این پتروشیمی به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره حذف شد تا در ظاهر مشکل دو شغله بودن رئیس‌فدراسیون حل شود.
حال سؤال این است که متین دیداری با چه سمت، مسئولیت و جایگاهی در فدراسیون، شانه به شانه شهاب‌الدین عزیزی خادم و حمید مهرعلی در لیتوانی به تماشای بازی‌های تیم ملی فوتسال جام جهانی نشسته است؟ بازی‌های تیمی که بازیکنانش در اردوی پیش از اعزام در هتل المپیک، پول چای و دمنوش را هم خودشان باید حساب می‌کردند و اگر فدراسیون تا این حد بی‌پول بوده، پس چگونه این همه همراه کنار رئیس‌فدراسیون هستند؟
شاید رئیس‌فدراسیون اعلام کند این افراد با هزینه خودشان به لیتوانی آمده‌اند. اگر چنین پاسخی هم با پذیرش افکار عمومی مواجه شود که بعید به نظر می‌رسد، سؤال بعدی اینکه آنها چگونه در جایگاه VIP حضور دارند و چه کسی شرایط حضور آنها را فراهم کرده است؟ به فرض حضور شخصی این افراد با هزینه‌هایی غیر از حساب فدراسیون فوتبال، این افراد می‌توانستند برای تماشای بازی‌ها روی سکوها و کنار هواداران حاضر باشند، نه اینکه در VIP کنار رئیس‌فدراسیون و نایب‌رئیسش حاضر شوند. یکی دیگر از نفراتی که عزیزی خادم را در این سفر همراهی کرده، عبدالرضا موسوی مالک یک شرکت هواپیمایی است‌. همان شرکتی که با فدراسیون فوتبال تفاهمنامه همکاری امضا کرد و به گفته ریاست فدراسیون فوتبال قرار بود تیم‌های ملی با پروازهای اختصاصی این شرکت راهی مسابقات مختلف شوند.» از فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود پاسخگوی سؤالات مطرح شده باشد زیرا رئیس‌آن در کوران انتخابات دائم بر طبل شفافیت می‌کوبید.