kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری:

مرگ و میر پرستاران بعد از واکسیناسیون کرونا به صفر رسید

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند، نداشته‌ایم.

به گزارش سازمان نظام پرستاری کشور، محمد میرزابیگی اظهارداشت: یکی از اقدامات مهمی که بعد از شیوع کرونا با پیگیری سازمان نظام پرستاری انجام شد، واکسیناسیون پرستاران بود. پرستاران و مدافعان سلامت اولین گروهی بودند که واکسن کرونا تزریق کردند.
میرزابیگی ادامه داد: در فاصله کمتر از یک ماه از ورود واکسن کرونا به کشور تقریبا همه مدافعان سلامت واکسن زدند و خوشبختانه از روزی که هر دو دُز واکسن برای پرستاران تزریق شد تا امروز هیچ موردی از مرگ و میر پرستارانی که واکسن زده‌اند به علت کرونا نداشته‌ایم.
وی افزود: مواردی از ابتلا به کرونا بعد از دُز دوم بوده، اما خفیف و در حد سرماخوردگی بوده است. موارد انگشت شماری از مرگ پرستاران نیز داشته ایم. حدود سه مورد، که هیچ کدام واکسن نزده بودند، یک مورد خانمی بود که تصمیم به بارداری داشت و متاسفانه واکسن نزده و مرگ غم‌انگیزی بود. دو مورد هم زنان بارداری بودند که واکسن نزده بودند البته این پرستاران در بخش کرونا نبودند و در بخش‌های دیگری فعالیت داشتند.
تزریق دُز سوم واکسن کرونا
به مدافعان سلامت
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری درباره تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت گفت: اکنون بحث تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پرستاران مطرح است. در این مورد با وزیر بهداشت و رئیس‌جمهوری صحبت کرده‌ایم. آنان هم موضوع را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده‌اند و قرار شد به زودی دُز سوم واکسن کرونا به مدافعان سلامت زده شود. به هر حال ابتلا به کرونا همچنان وجود دارد، زمان ایمنی زایی واکسن‌ها نیز محدود است و باید بعد از هر چند ماه واکسن کرونا تکرار شود.
136هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند
۱۳۰ پرستار شهید
میرزابیگی با بیان اینکه آخرین آمار از مبتلایان پرستار به کرونا ۱۳۶ هزار نفر است و تعداد ۱۳۰ شهید خدمت نیز در گروه پرستاری داشتیم، اظهارداشت: در گروه پرستاری حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار نیز به دلیل کرونا از گردونه خدمت خارج و می‌توان گفت جانباز دفاع مقدس دوران کرونا شدند و نتوانستند کار پرستاری را ادامه دهند. این افراد از شغل پرستاری خارج شده‌اند، زیرا توانایی کار در بخش پرستاری را از دست دادند و به مشاغل دیگر
می‌پردازند.