kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

دستگیری یک دانشجو یک شهر را در آلمان به آشوب کشید

هزاران نفر از گروه‌های چپ گرا در شهر «لایپزیگ» آلمان وقتی به خیابان‌ها آمده و خواستار آزادی دانشجوی بازداشتی شدند با نیروهای امنیتی شهر به شدت درگیر شدند.


به نوشته روزنامه «دی ولت» آلمان «معترضان از سراسر آلمان به لایپزیگ آمده بودند. دلیل این اعتراض‌ها هم اتهام دولت مرکل علیه یک دانشجوی چپ‌گرا بود که دادستانی فدرال وی را متهم به تشکیل یک سازمان جنایی و حملات خشونت‌آمیز به راستگرایان افراطی کرده بود».
بر اساس این گزارش معترضان خواستار آزادی «لینا. ای» هستند و پلیس با هلیکوپتر بر این تجمع‌ها نظارت می‌کرد. تعداد زیادی از نیروهای پلیس با تجهیزات ضد شورش از جمله ماشین آب پاش در محل تجمعات حضور داشتند. این تجمع ابتدا به صورت صلح‌آمیز برگزار شد. تظاهرکنندگان از مرکز شهر لایپزیگ به سمت جنوب حرکت کردند. اما اعتراض‌ها کم کم به آشوب و هرج و مرج و ناآرامی کشیده شد.
ساختمان اداره پلیس لایپزیگ با بطری‌ها و ترقه هدف حملات معترضان قرار گرفته و چندین شعبه بانک در لایپزیگ هم هدف آسیب دیده‌اند. معترضان به شیشه‌های منازل و مغازه‌ها هم سنگ پرتاب کرده و چندین سطل زباله را به آتش کشیده‌اند. به گزارش تسنیم بعد از پایان این اعتراض‌ها باز هم موانعی از طرف معترضان ایجاد شده و افرادی نقابدار علائم راهنمایی و رانندگی و سطل‌های زباله را به خیابان‌ها کشیده و آن را به آتش می‌کشیدند. از شمار مجروحین یا دستگیر شدگان گزارشی منتشر نشده است.