kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

انباشت زباله شهری در مناطق طوفان‌زده (آمریکا)

انباشت زباله، آوار و شاخ و برگ شکسته درختان در اثر وقوع طوفان «آیدا» در خیابان‌های شهر نیواورلئانِ آمریکا باعث خشم و نارضایتیِ مردم این منطقه شده است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، تقریبا پس از گذشت سه هفته از طوفان موسوم به «آیدا» در جنوب شرق ایالت لوئیزیانا در آمریکا، انباشت زباله و آوار ناشی از وقوع این طوفان در خیابان‌های شهر نیواورلئان واقع در این ایالت باعث نارضایتی عمومی شده است.
بنابر گزارش‌ها، چندین نفر از ساکنان نیواورلئان به کمیته شورای شهر این منطقه اعلام کردند که زباله‌هایشان حتی از چند روز قبل از وقوع این طوفان یعنی ۲۹ اوت سال جاری میلادی (۲۰۲۱) نیز جمع‌آوری نشده‌اند.
به گفته شهردار نیواورلئان، بیشتر این مشکل ناشی از کمبود نیروی کار در این منطقه است که ماه‌هاست این شهر را به دلیل همه گیری بیماری کووید۱۹ درگیر کرده و سپس وقوع این طوفان نیز باعث تشدید این مشکل شده است. مقامات محلی اعلام کردند که این شهر از شرکت‌های جمع‌آوری پسماند که مایل به همکاری در امر جمع‌آوری زباله‌ها در سطح این شهر هستند، دعوت به همکاری می‌کند. در همین حال یکی از اعضای شورای شهر نیواورلئان، این مشکل را «بحران سلامت عمومی» نامیده است.