kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

حمله جنگنده‌های ناشناس به حشدالشعبی آمریکا: کار ما نبود!

 

منابع خبری شامگاه سه‌شنبه از حمله هوایی اف-15های آمریکایی به نیروهای حشد‌الشعبی در نقطه‌ای از نوار مرزی عراق و سوریه خبر دادند، اما سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هرگونه حمله هوایی را رد می‌کند.
منابع خبری به شبکه المیادین گفته‌اند به نقطه‌ای در نوار مرزی عراق و سوریه حمله هوایی شده است. پایگاه تلگرامی صابرین نیوز (نزدیک به مقاومت عراق) نیز نوشته که این حمله توسط جنگنده‌های اف-15 آمریکایی انجام شده و این جنگنده‌ها دست کم با چهار موشک نوار مرزی را هدف قرار‌داده‌اند. بر اساس اعلام صابرین نیوز، در این حمله دست کم دو خودروی متعلق به نیروهای الحشدالشعبی هدف قرار گرفته و این حمله تلفات انسانی نداشته است. به گزارش فارس، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اما انجام هرگونه حمله هوایی داخل اراضی سوریه در روز سه‌شنبه را رد کرده است. سخنگوی پنتاگون هم به شبکه خبری الجزیره گفته آمریکا هیچگونه حمله‌ هوایی در نوار مرزی عراق و سوریه نداشته است.
گویی جنگی پنهان و غیر مصرّح بین آمریکا و مقاومت عراق در جریان است، اما آمریکا نمی‌خواهد به آن اعتراف کند، چرا که متوجه هزینه‌های آن هست. به نظر نمی‌رسد تا خروج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق این جنگ پنهان به طور کامل خاموش شود. البته این احتمال نیز وجود دارد که رژیم صهیونیستی پشت این حمله باشد چرا که پیش از این نیز سابقه چنین خباثت‌هایی دارد.
ناکامی داعش برای حمله به زائران
سرویس اطلاعات سازمان حشد‌الشعبی هم می‌گوید موفق شده طرح تروریستی حمله به مراسم زیارت اربعین در جنوب بغداد را ناکام بگذارد. این سازمان گفته در جریان یک عملیات امنیتی دقیق و با استفاده از کمین، موفق شده است، این طرح تروریستی را خنثی کند.