kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

احتمال راه‌اندازی بخش خبری سلامت (اخبار ادبی و هنری)

رئیس‌رسانه ملی گفت: در میان مدافعان سلامت و شهدای این عرصه، قهرمانان بی‌نظیری یافت می‌شود که نامشان باید در تاریخ ثبت شود؛ صداوسیما آمادگی دارد در‌باره این قهرمانان آثار نمایشی ماندگار تولید کند.

 


رئیس‌سازمان صداوسیما در دیدار با دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه و اعضای شورای معاونین رسانه ملی در جام‌جم برگزار شد، با‌اشاره به اینکه تاکنون رسانه ملی با بالاترین ظرفیت در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است از تداوم همکاری در دوره جدید این وزارتخانه سخن گفت و اظهار داشت: رسانه ملی در چند گونه برنامه می‌تواند در زمینه بهداشت و سلامت، تولید محتوا کند که از جمله آن برنامه‌های کوتاه و پر تکرار ترکیبی ، برنامه‌های مستند، فیلم ، سریال و....است.
رئیس‌سازمان صداوسیما همچنین از پی‌گیری‌ها برای راه‌اندازی بخش خبری سلامت در رسانه ملی سخن گفت و اعلام کرد: معاونت سیاسی و شبکه سلامت آماده‌اند تا این بخش خبری هرچه زودتر آغاز بکار کند و قطعاً با پشتیبانی محتوایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، مردم از آن استقبال فراوانی خواهند کرد.
علی عسکری در پایان با‌اشاره به درخواست وزیر بهداشت برای تولید آثار نمایشی درخصوص مدافعان سلامت گفت : ما در زمینه شهدای سلامت تاکنون در برنامه‌های مختلف کارکرده‌ایم بااین وجود در میان مدافعان سلامت و شهدای این عرصه قهرمانان بی‌نظیری یافت می‌شوند که نامشان باید در تاریخ ثبت شود و صداوسیما آمادگی دارد در‌باره این قهرمانان آثار نمایشی ماندگار تولید کند.
عین‌اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار با‌اشاره به شیوع بیماری کرونا و پیامدهای آن برای کشور گفت : دراین دوره همکاران ما متحمل زحمات و فشار زیادی شدند و بیش از 240 شهید دراین راه تقدیم کرده‌اند اما هنوز هم این راه ادامه دارد.
وی همچنین با درخواست راه‌اندازی بخش خبری سلامت در بخش‌های خبری گفت : تحریریه خبر سلامت با همکاری وزارت بهداشت می‌تواند اخبار را صحیح و به موقع به اطلاع مردم برساند.
دکتر عین‌اللهی از اهمیت تولید برنامه‌هایی با موضوع خودمراقبتی و سلامت‌محور سخن گفت و تاکید کرد : دراین زمینه تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور کافی نیست و باید برنامه‌های هنری ودر قالب‌های جذابی چون مستند و فیلم و سریال تولید کرد.