kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 

زادمهر: بازیکن ملی‌پوش نباید رقیب را تحقیر کند
با توجه به شرایط پرسپولیس باید مدیرعامل سریع‌تر انتخاب شود و «از این طرف به آن طرف کردن مدیریت» به سود تیم نیست.دکتر محمد زادمهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق درمورد اظهارات حمید سجادی مبنی بر اینکه به اعضای هیئت‌مدیره سرخابی‌ها اعتماد دارد و به نظر می‌رسد با این حرف وزیر ورزش فعلا قصدی برای انتخاب مدیرعامل پرسپولیس ندارد، پاسخ داد: قطعا ثبات مدیریت به ثبات تیم هم کمک می‌کند و این دو لازم و ملزوم هم هستند. عضو سابق هیئت‌مدیره پرسپولیس اضافه کرد: آنچه مشخص است، پرسپولیس فقط یک اسپانسر دارد که قرارداد آن هم در حال فسخ است. مدیران باشگاه اجازه ندارند از جای دیگری هم پول تهیه کنند و باید پولی هم که از همین اسپانسر یا اسپانسر بعدی تامین می‌شود، مدیریت شود. تمام مدیرانی که به این باشگاه می‌آیند، قصد خدمت دارند اما بدهی‌های زیاد کار آنها را سخت می‌کند. از این طرف به آن طرف کردن مدیریت هم نمی‌تواند کار را جلو ببرد و باید زودتر مدیرعامل قطعی انتخاب شود. مهم‌ترین وظیفه مدیریت باشگاه هم تامین منابع مالی است و انتخاب سریع‌تر مدیرعامل به سود پرسپولیس است.وی درباره استوری‌های محمد حسین کنعانی‌زادگان علیه تیم استقلال با وجود جدایی این بازیکن از پرسپولیس، گفت: همیشه باید به تیم رقیب احترام گذاشت و هیچ وقت نباید به حریف توهین یا این تیم را تخریب کرد. صحبت من با بازیکنان همه تیم‌ها است. تحقیر حریف هیچ وقت کار درست و زیبایی نیست. باید حساسیت‌های جامعه را شناخت و به آن احترام گذاشت. بازیکن ملی ‌پوش هم نباید به این شکل حساسیت ایجاد کند زیرا این اقدام هم برای خودش و هم برای باشگاه تبعات دارد. بهتر است چنین کارهایی انجام نشود.
صعود چونبوک و پوهانگ به یک چهارم نهایی
تیمهای چونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز با پیروزی مقابل حریفان خود به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. در دو بازی باقی مانده مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیروز ابتدا پوهانگ استیلرز کره جنوبی در مقابل سرزو اوزاکای ژاپن قرار گرفت. این بازی به میزبانی نماینده ژاپن برگزار شد و آنها امیدوار بودند که با غلبه بر پوهانگ به دومین نماینده سامورایی در یک چهارم نهایی تبدیل شوند اما این اتفاق رخ نداد.این بازی تا دقیقه ۲۵ با تساوی بدون گل دنبال می‌شد تا اینکه سئونگ مون لی روی یک فرصت‌طلبی، توپ ارسالی روی دروازه را با ضربه نوک پا تبدیل به گل کرد تا بازی ۱-۰ شود.در ادامه مسابقه پوهانگ از این گل دفاع کرد تا پیروز مسابقه لقب بگیرد و به مرحله بعدی برود. بازی بعدی بین تیم‌های چونبوک موتور کره جنوبی و بی‌جی یونایتد تایلند برگزار شد. در دقیقه ۴۵+۳ گوستاوو دروازه بی‌جی را گشود و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما در دقیقه ۷۶ تراسیل با یک ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند.این بازی با همین نتیجه در وقت‌های قانونی خاتمه یافت تا پنالتی مشخص‌کننده تیم صعود‌کننده باشد.هر دو تیم پنالتی‌های اول و دوم خود را تبدیل به گل کردند اما بوم کئون سونگ دروازه‌بان چونبوک پنالتی سوم و چهارم حریف را گرفت تا تیمش را یک تنه به مرحله بعدی ببرد.
محکومیت2میلیارد و 420میلیون تومانی پرسپولیس
کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رای کمیته وضعیت درخصوص پرونده طلب علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس را تایید کرد.سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند ضمن تایید این خبر، گفت: علیرغم اینکه در جلسه‌ای با مجید صدری و واحد حقوقی باشگاه پرسپولیس به توافق رسیدیم که بیرانوند دردریافت این مبلغ تخفیف بدهد و باشگاه پرسپولیس هم اعتراضی نداشته باشد اما پس از این جلسه باشگاه پرسپولیس اعتراض خودش را درکمیته استیناف مطرح کرد و ما نیز ضمن دفاع اعتراض خودمان را عنوان کردیم.سلیمانی در مورد اینکه آیا با وجود تایید رای بیرانوند حاضر است تخفیف بدهد، گفت: بیرانوند در آن زمان گفت به خاطر پرسپولیس سکوت می‌کنم و حاضرم تخفیف بدهم. حالا در شرایط فعلی این مبلغ تایید شده و باشگاه پرسپولیس شانس بزرگی را از دست داد. الان به هیچ عنوان جای تخفیف وجود ندارد چون به ما احترام نگذاشتند و بر خلاف توافق انجام شده عمل کردند. میزان مطالبات بیرانوند حدود 2میلیارد و 420میلیون تومان است که حدود 150میلیون تومان هم هزینه دادرسی به آن اضافه می‌شود.
3 لژیونر ایرانی در یک تیم
میلاد محمدی مدافع چپ تیم ملی در آستانه پیوستن به تیم آ.ا.ک آتن قرار دارد. این خبر را سایت فوتبال 24 یونان منتشر کرده و نوشته میلاد امروز قراردادش را با تیم یونانی نهایی خواهد کرد. میلاد محمدی که به تازگی از تیم خنت بلژیک جدا شده در تلاش بود به عضویت یک تیم بهتر بلژیکی در بیاید اما تلاش‌های مدیر برنامه او جواب نداد و اکنون در شرف پیوستن به تیم یونانی است. البته تیم‌های دیگری از جمله یک تیم مجارستان خواهان بخدمت گیری مدافع چپ تیم ملی بودند اما ترجیح میلاد محمدی بر این است همبازی احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد شود.