kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

فرنگی‌کار المپیکی رقابت‌های جهانی را از دست داد

فرنگی‌کار سنگین وزن المپیکی کشورمان به دلیل ابتلا به کرونا از حضور در رقابت‌های جهانی نروژ بازماند.
امین میرزازاده فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی کشورمان که قرار بود به زودی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ به میدان برود به دلیل تست مثبت کرونا از همراهی این تیم بازماند.محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی با تأیید این خبر گفت: قرار بود طبق اعلام کادر فنی تیم ملی، علی اکبر یوسفی عازم رقابت‌های امیدهای جهان شود اما پس از این اتفاق، یوسفی جایگزین وی در رقابت‌های بزرگسالان جهان شد و میرزازاده در صورت داشتن شرایط مساعد به رقابت‌های امیدهای جهان که آبان برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه میرزازاده در ابتدای اردو علائم سرماخوردگی داشت که پس از انجام آزمایش، ابتلای وی به کرونا مثبت اعلام شد، ادامه داد: تمامی کسانی که با میرزازاده در تماس بودند نیز آزمایش دادند که تست آنها منفی بود. میرزازاده نیز بلافاصله اردوی تیم ملی را ترک و مجدداً در خوزستان تست کرونا داد که آزمایش وی مثبت بود. ما طبق فرآیند تیم‌های ملی علی اکبر یوسفی را که قرار بود در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان کشتی بگیرد، جایگزین وی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ کردیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز تست میرزازاده منفی شده، اما روند بهبودی کاملش کمی طول می‌کشد و ما با توجه به اینکه وی تمرینات تیم ملی را از دست داده و به لحاظ شرایط آمادگی جسمانی و بدنی عملاً حضورش در رقابت‌های جهانی نروژ منتفی بود، تصمیم گرفتیم وی را به رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان که آبان ماه در کشور صربستان برگزار می‌شود، اعزام کنیم. رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار می‌شود که فرنگی‌کاران ملی‌پوش کشورمان فقط یک اردوی دیگر تا زمان اعزام پیش رو دارند.