kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
امیر دریادار کاویانی:

آمریکا در حدی نیست که در آب‌های بین‌المللی ما را تهدید کند

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه دوشنبه‌شب جهان‌آرا گفت: ناوشکن سهند جزئی از ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش بوده است، شناوری کاملا بومی و ایرانی. جوانان ایرانی، به خوبی حرکت این ناوگروه را مدیریت کردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی را در ابهام و غافلگیری راهبردی فرو بردند.

دریادار کاویانی افزود: تا به دماغه امیدنیک نرسیده بودیم، آمریکایی‌ها متوجه نشدند مأموریت ناوگروه 75 ارتش چیست؛ وقتی هم به جبل‌الطارق رسیدیم، آمریکایی‌ها سراسیمه در بندر کشور ثالثی روبرویمان قرار گرفتند و 5 روز ماندند تا ببینند ما چه می‌کنیم.
وی با اشاره به اعزام ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی گفت: فقط می‌خواستیم برای اولین بار در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنیم و به آمریکایی‌ها ثابت کنیم توان چنین کاری را داریم.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران جزو امپراطوری‌های بزرگ نیروی دریایی در جهان است و تنه به تنه قدرتمندان این عرصه می‌زند.
دریادار کاویانی اظهار داشت: اقدام همرزمان ما در نیروی دریایی سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی بسیار بجا و به‌موقع بود و انگلستان را وادار کرد به اشتباه خودش اعتراف کند.
وی افزود: آمریکایی‌ها را در این حد نمی‌بینیم که ما را در آب‌های بین‌المللی تهدید کنند.