kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان

ناهماهنگی‌گریبان استقلال را در آسیا گرفت /مجیدی: مقصر اصلی باخت من هستم

سرمربی استقلال پس از شکست تیمش برابر الهلال و حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: من مقصر باخت هستم.

 

سرویس ورزشی-

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دوشنبه شب دو تیم استقلال ایران و الهلال عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۲ بر صفر تیم عربستانی به پایان رسید.گل‌های این بازی را گومیس در دقیقه ۳۹ و سالم الدوسری در دقیقه ۵۵ به ثمر رساندند. با این نتیجه تیم استقلال از دور رقابت‌ها کنار رفت و تیم الهلال عربستان با پیروزی در این بازی موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
بازی در نیمه نخست با مالکیت الهلال روی توپ و میدان آغاز شد اما رفته رفته استقلالی‌ها خودشان را در زمین پیدا کردند و این تیم موقعیت بسیار خوب و بزرگی توسط مطهری و یزدانی به دست آورد اما درخشش عبدالله المعیوف مانع از گلزنی نماینده ایران شد. در دقیقه 39 و روی حرکت خوب دو بازیکن خارجی الهلال، این تیم به گل نخست رسید. پاس در عمق متئوس پریرا پس از سر خوردن و سرنگونی محمدحسین مرادمند به بافتیمبی گومیس رسید که ضربه چپ این بازیکن به گل اول الهلال منجر شد. بازی در نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.
در نیمه دوم باز هم روی اشتباهات مدافعین و جا ماندن وریا غفوری، این سالم الدوسری بود که در موقعیتی تک‌به‌تک، دروازه حسینی را برای بار دوم باز کرد. اما در ادامه استقلال فرصت‌های زیادی به روی دروازه الهلال خلق کرد که ضربات آرمان رمضانی و امیرحسین حسین زاده را عبدالله المعیوف مهار کرد.
در دقایق پایانی بازی، استقلالی‌ها انگیزه‌های خود را از دست دادند و سیدحسین حسینی چندین بار موقعیت‌های خطرناک بازیکنان الهلال از جمله تک به تک صالح الشهری را مهار کرد تا شکست شاگردان مجیدی سنگین‌تر نشود. در نهایت این بازی با همان 2 گل به سود قهرمان عربستان به پایان رسید و استقلال از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.
مجیدی: نمی‌توانم قدرت الهلال را کتمان کنم
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در پایان این بازی گفت: به بازیکنان هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. به تیم الهلال بابت این برد تبریک می‌گویم. بازیکنان ما تمام تلاش‌شان را کردند و فکر می‌کنم مقصر اصلی باخت من هستم. از بازیکنانم بابت تلاش‌شان تشکر می‌کنم. بازی سنگینی داشتیم. او افزود: با توجه به اینکه ما هماهنگی لازم را نداشتیم. چند بازیکن‌ ما دو، سه جلسه با ما تمرین کرده بودند و هماهنگی لازم را نداشتیم. ما فرصت گل‌زنی ایجاد کردیم ولی از آنها استفاده نکردیم. نمی‌توانم کتمان کنم که الهلال تیم بسیار خوبی است. آنها خیلی خوب سیستم‌شان را برای این بازی تغییر داده بودند و بازیکنان خارجی‌شان بسیار تاثیرگذار بودند.
بازتاب شکست استقلال در رسانه‌ها
شکست استقلال برابر الهلال در رسانه‌های عربی نیز بازتاب داشت. البیان امارات درباره این بازی نوشت: الهلال با پیروزی دو بر صفر برابر استقلال توانست راهی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود. گل‌های الهلال را گومیس فرانسوی و الدوسری به ثمر رساندند. الهلال فرصت‌های زیادی در این بازی از دست داد و می‌توانست اختلاف را هم بیشتر کند البته استقلال هم فرصت‌های خوبی داشت که نتوانست از آنها استفاده کند.
بی ان اسپورت قطر هم درباره این بازی نوشت: در یکی از بازی‌های حساس یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو تیم الهلال و استقلال به مصاف هم رفتند. این بازی که به میزبانی استقلال و البته در امارات برگزارشد با پیروزی دو بر صفر الهلال به پایان رسید تا این تیم راهی یک چهارم شود.
سایت کوره هم درباره جدال حساس استقلال و الهلال یادآور شد: الهلال با پیروزی که برابر استقلال به دست آورد برای هشتمین بار به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد. الهلال زیر نظر ژاردیم عملکرد خوب و قانع‌کننده‌ای در این بازی داشت. این تیم هم در نیمه نخست و هم در نیمه دوم توازن لازم را در خط دفاعی و حمله داشت این درحالی بود که بازیکنان استقلال بازی را محتاطانه آغاز کردند تا جایی که مالکیت توپ را به الهلال دادند و در زمین خود جمع
شدند.
این سایت در ادامه نوشت: استقلال در این بازی با دو گل شکست خورد اما چند بار دروازه المعیوف را تهدید کرد که واکنش‌های خوب این دروازه بان باعث شد تا دروازه الهلال بسته بماند. فرهاد مجیدی بعد از آنکه تیمش عقب افتاد تعویض‌های هجومی انجام داد اما بازی آنگونه که الهلال دوست داشت پیش رفت. الهلال درحالی که استقلال حمله می‌کرد می‌توانست گل‌های خود را بیشتر کند اما بازی با همین نتیجه دو بر صفر به پایان
رسید.
هواداران الهلال خواستار اخراج ژاردیم شدند
الهلال اگرچه برابر استقلال پیروز شد و به جمع 8 تیم برتر آسیا پیوست، اما نمایش این تیم رضایت هوادارانش را به دنبال نداشت. سعودی اسپورت در این باره نوشت هواداران الهلال باوجود شکست استقلال و صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از عملکرد ژاردیم راضی نیستند و خواستار اخراج او هستند.
این سایت عربستانی در ادامه نوشت: الهلال در لیگ هم از سه بازی خود ۷ امتیاز کسب کرده است اما هواداران الهلال بر این باور هستند که تیم خوب بازی نمی‌کند و ژاردیم نتوانسته که از ستاره‌های بزرگی که در اختیار دارد به خوبی بهره گیرد و توازن را در تیم برقرار کند.
البته باشگاه عربستانی به خبر اخراج ژاردیم واکنش نشان داد و آن را رد کرد. سران باشگاه الهلال عربستان در تابستان سال جاری لئوناردو ژاردیم سرمربی سرشناس پرتغالی را جذب کردند. حقوق او برای یک فصل ۷ میلیون یورو است.
دیشب و در ادامه رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان به میدان رفت و تراکتور مقابل النصر عربستان به میدان رفت.