kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
معاون وزیر کشور: تردد شبانه لغو نشده است

سردرگمی مردم در پی عدم ابلاغ لغو ممنوعیت تردد شبانه به پلیس

 

با گذشت سه روز از اعلام خبر لغو ممنوعیت تردد شبانه هنوز این موضوع به پلیس واصل نشده و کماکان جریمه برای تردد شبانه ثبت می‌شود!
۲۱ شهریور خبر لغو ممنوعیت تردد شبانه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد؛ در صورتی که در این دو روز پلیس اعلام کرده است که این موضوع، ابلاغ نشده است.
جانشین پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه اظهار داشت: هنوز ابلاغیه لغو منع تردد شبانه به پلیس واصل نشده و ما کماکان منتظر هستیم.
سردار سید تیمور حسینی  تصریح کرد: پلیس بر اساس ابلاغیه عمل می‌کند و هر زمان که ابلاغیه به پلیس واصل شود قابل اجراست.
حسینی در پاسخ به این سؤال که اگر بر فرض مثال ۲۵ شهریور ابلاغیه به پلیس واصل شود تکلیف تردد مردم در روزهای گذشته که به واسطه خبر لغو محدودیت تردد از سوی ستاد کرونا در خیابان‌ها تردد داشته‌اند چه می‌شود، گفت: به طور مثال اگر ابلاغیه ۲۵ شهریور به پلیس واصل شود و در ابلاغیه قید شده باشد که از ۲۰ شهریور قاعده منع تردد ملغی شود اطلاعات ثبت شده از تخلفات اعمال نمی‌شود؛ بر همین اساس دیتا‌های مربوط به چند شبی که به دلیل عدم وصول ابلاغیه ذخیره شده بود پاک می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا لغو ممنوعیت تردد شبانه فقط مختص شهرهایی است که طرح واکسیناسیون شبانه‌روزی در آنها اعمال می‌شود یانه؛ خاطرنشان کرد: تا زمانی که ابلاغیه به پلیس واصل نشود نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر و اطلاع‌رسانی کنیم.
معاون وزیر کشور: تردد شبانه لغو نشده است
در همین حال معاون وزیر کشور دیروز با اشاره به اعلام خبر لغو منع تردد شبانه و بحث‌های پیرامون آن گفت: مصوبه ستاد ملی هنوز تغییر نکرده است و منع تردد شبانه هنوز ادامه دارد ولی آنچه اعلام شد در جهت مشکل کسانی بود که شبانه برای زدن واکسن تردد می‌کردند و امروز ابلاغ کردیم کسانی که شبانه برای زدن واکسن به مراکز شبانه‌روزی می‌روند، لیست کد ملی آنها توسط وزارت بهداشت به راهنمایی رانندگی اعلام شود تا اگر در تردد شبانه برای زدن واکسن جریمه شده‌اند، جریمه آنها لغو شود.
ذوالفقاری همچنین در پاسخ درباره سؤالی در مورد لغو جریمه کسانی که با اعلام رسمی لغو ممنوعیت تردد جریمه شده‌اند اظهارداشت: کلا یک شب بود و اگر کسی جریمه شده باشد می‌تواند به راهنمایی و رانندگی مراجعه کند تا مراعات کنند.
 گفتنی است علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ۲۱ شهریور از لغو محدودیت تردد شبانه خبر داد و گفت:اگر محدودیتی ایجاد شده بود برای حفظ سلامت مردم بود تا دور همی صورت نگیرد.
اعلام خبر لغو ممنوعیت تردد شبانه از سوی ستاد ملی کرونا افزایش ترافیک در معابر شهری را در بر داشته و حالا عدم ابلاغ این موضوع به پلیس و ثبت جریمه‌های
۲۰۰ هزارتومانی تردد، بر سردرگمی مردم افزوده است.