kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

فضا‌سازی روزنامه زنجیره‌ای درباره واکسن برکت دروغ از آب درآمد

 

روز گذشته یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با روزنامه شرق مدعی شد که واکسن برکت از صندوق یک میلیارد دلار از محل اعتبارات دولتی گرفته است.
علی تاجرنیا دیروز در مصاحبه با شرق اظهار داشت:«گویا برکت واکسن خود را پیش‌‌فروش کرده بود. به نظر می‌رسد دلیل تمایل‌نداشتن برای خرید واکسن از خارجی‌ها این بود که برکت در ازای هر دُز واکسن،
۲۰۰ هزار تومان گرفته بود که اگر بخواهیم برای
۱۲۰ میلیون واکسن حساب کنیم، برکت از صندوق دولت عددی بالای یک میلیارد دلار از محل اعتبارات دولتی گرفت». در واکنش به این اظهارات، حجت نیکی ملکی رئیس‌مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «باز هم دروغی دیگر در رابطه با واکسن برکت، این ادعا کاملا کذب است و هیچ پیش‌فروشی انجام نشده است.»
همچنین علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر سابق بهداشت در واکنش به اظهارات تاجرنیا در صفحه مجازی خود نوشت: «روزنامه شرق اسناد پرداخت یک میلیارد دلار را منتشر کند. دولت قبل که یک‌ میلیارد دلار ستاد کرونا را هم پرداخت نکرد! تکرار این موضوعات کذب و غلط تنها باعث تشویش اذهان عمومی و عصبانیت مردم خواهد شد.کاش شورای امنیت و قوه قضائیه یکبار برای همیشه صحت این ادعاها را بررسی و شفاف‌‌سازی کنند».