kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
افشاگری نیویورک‌تایمز

حمله پهپادی هفتم شهریور آمریکا به کابل فقط جان کودکان افغان را گرفت



سرویس خارجی-
روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی فاش کرده که در حمله پهپادی اخیر آمریکا به کابل که واشنگتن ادعا کرده بود تروریست‌های داعش را هدف قرار‌داده، یک امدادگر به همراه فرزندانش که هیچ ارتباطی با تروریست‌ها نداشتند، کشته شده‌اند.
در حالی که تمرکز برخی رسانه‌ها به تحولات پنجشیر متمرکز شده و برخی نیز به عمد ماموریت یافته‌اند تا مسئله اصلی یعنی شکست سنگین آمریکا و جنایت‌هایش در این کشور و همین‌طور، سرنوشت دولت غرب گرای اشرف غنی را به حاشیه ببرند، روزنامه «نیویورک تایمز» اسناد جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد حمله هوایی روز یک شنبه (هفتم شهریور) آمریکا به کابل فقط غیرنظامیان را هدف قرار‌داده و خبری از تروریست داعش در میان نبوده است!
شبکه خبری «فاکس نیوز» روز هفتم شهریورماه درباره این حمله نوشته بود در فاصله 3 کیلومتری فرودگاه کابل انجام شده و طی آن دو عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند! اما «سی ان ان» همان زمان به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در این حمله 9 عضو یک خانواده شامل 6 کودک کشته شده‌اند. حالا گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در این حمله هیچ تروریستی کشته نشده و تمام 10 قربانی آن افراد بیگناه و کودک بوده‌اند!
مصاحبه‌ها و کلیپ‌های ویدئویی جمع‌آوری شده از سوی «نیویورک‌تایمز» نشان می‌دهد که حمله پهپاد آمریکا به یک خودروی سفیدرنگ در ۲۹ اوت (هفتم شهریور ماه) که ارتش آمریکا مدعی بود «حامل مواد منفجره است و یک تهدید قریب‌الوقوع برای فرودگاه کابل محسوب می‌شود» منجر به کشته شدن امدادگری شده که هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با داعش که مسئولیت حمله‌ به اطراف فرودگاه کابل را برعهده گرفت و در آن ۱۳ نظامی آمریکایی نیز کشته شدند، نداشت. تصاویر ویدئویی همچنین نشان می‌دهد که راننده خودروی مذکور بطری‌های پلاستیکی را که با یک شلنگ آب پر کرده بود، در صندوق عقب خودروی خود قرار‌داده بود!
فارس با استناد به گزارش «نیویورک‌تایمز» نوشته، راننده خودروی مذکور، «زمری احمدی» نام داشت که به عنوان یک مهندس برق برای شرکت امدادی آمریکایی «تغذیه و آموزش بین‌المللی  مستقر در کالیفرنیای آمریکا فعالیت می‌کرد و مدیر شرکت مذکور درخصوص کشته شدن وی تصریح کرده که: «ما هیچ ارتباطی با داعش یا تروریسم نداریم». در حالی که مقامات آمریکایی به رسانه‌ها گفتند ارتباطات مشکوکی بین خودروی «احمدی» و پناهگاه داعش وجود داشته اما همکاران احمدی به رسانه‌ها گفتند که او در حال رانندگی به همراه همکارانش بود که غذا با خود حمل می‌کردند و در حال انتقال یک لپ‌تاپ برای رئیس‌خود بودند.
طبق این گزارش، گرچه مقام‌های آمریکایی مدعی شده بودند که اپراتورهای پهپاد آمریکایی، «احمدی» را در حال ملاقات با یک مرد در حیاط خانه دیدند و اطمینان داشتند که هیچ زن و کودک و غیرنظامی کشته نخواهد شد، اما خویشاوندان احمدی گفتند که چند فرزند احمدی و فرزندان برادرش برای دیدنش به سمت او دویدند. طبق این گزارش، تاکنون ارتش آمریکا به کشته شدن تنها سه غیرنظامی اعتراف کرده‌اند اما خویشاوندان احمدی می‌گویند که ۱۰ عضو خانواده‌اش از جمله هفت کودک درحمله هوایی آمریکا کشته شدند. همسایگان و مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند که اجساد کودکان از محل حادثه انتقال داده شده است اما بر اساس گفته یک خبرنگار، روز بعد از حادثه، بقایای اجساد در اطراف محل حادثه مشاهده شده است.این خبر در حالی منتشر شده است که تا همین لحظه انتشار خبر، مقام‌های نظامی آمریکا از حمله پهپادی خود دفاع کرده‌اند.
ادامه نبردها در پنجشیر
از «پنجشیر» آخرین سنگر نیروهای مقاومت ضد طالبان نیز خبر می‌رسد که مقاومت همچنان در این منطقه ادامه دارد. در همین ارتباط منابع خبری افغانستان از تسلط جبهه مقاومت ملی این کشور بر سه منطقه در استان پنجشیر و خارج کردن آن از کنترل طالبان خبر داد. به گزارش ایسنا، روزنامه افغانستان تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که جبهه مقاومت ملی افغانستان مناطق «دره»، «آبشار» و «بریان» در شمال و شمال شرق ولایت پنجشیر را از طالبان پس گرفته است.
در همین حال، «صالح رجستانی»، رئیس‌کمیته نظامی جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری «احمد مسعود» در بیانیه‌ای تاکید کرد: «می‌خواهم بار دیگر به طالبان و حامیان آن بگویم که ورود به پنجشیر به معنای پایان جنگ نیست بلکه این آغاز جنگ است». طالبان دوشنبه هفته گذشته تسلط خود بر تمامی مناطق پنجشیر را اعلام کرد اما نیروهای جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود اعلام کردند که جنگ در این ولایت همچنان ادامه دارد. یک منبع آگاه از پنجشیر نیز در گفت‌وگو با فارس گفت هنوز درگیری‌ها در پنجشیر ادامه دارد و دره‌های این ولایت در تصرف نیروهای محلی هستند و شایعه خروج مسعود از افغانستان صحت ندارد.