kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

لغو تمام محدودیت‌های کرونایی (دانمارک)



میزان بالای واکسیناسیون در دانمارک به این کشور امکان داد، اولین کشور در اتحادیه اروپا باشد که همه محدودیت‌های داخلی کرونایی را لغو می‌کند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، لغو این محدودیت‌ها پس از اعمال قوانین سختگیرانه به مدت ۵۴۸ روز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برقرار شد.
بازگشت به وضعیت عادی در دانمارک، تدریجی بوده، اما از امروز لزوم همراه داشتن گواهی دیجیتال سلامت که مدرکی دال بر واکسن زدن است، برای ورود به کلوپ‌های شبانه الزامی نیست. بیش از ۸۰ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در این کشور اسکاندیناوی دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند. این وضعیت باعث شده تا دولت دانمارک اعلام کند که کووید – ۱۹ از این پس یک بیماری بحرانی اجتماعی در این کشور به شمار نمی‌رود. «سورن رئیس‌پالودان» استاد ویروس شناسی در دانشگاه آرهوس در دومین شهر بزرگ دانمارک گفت: من نمی‌گویم که هنوز زود است؛ ما در را باز کرده‌ایم، اما همچنین گفته ایم که در صورت نیاز می‌توانیم آن را ببندیم.
وی افزود: نقطه عطف در دانمارک برای آغاز کاهش محدودیت‌ها زمانی رخ داد که اکثریت گروه سنی بالای ۵۰ سال دو دُز واکسن را دریافت کردند.
از ۱۴ اوت (۲۳ مرداد)، اجبار زدن ماسک در وسائط نقلیه عمومی در دانمارک برداشته شد. از ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) نیز کلوپ‌های شبانه بازگشایی، محدودیت تجمعات برداشته و ورود به رستوران، سالن‌های ورزشی و آرایشگاه نیز مستلزم نشان دادن گواهی سلامت نبود. با این حال، پوشاندن صورت با ماسک همچنان در فرودگاه‌های دانمارک اجباری است و به مردم توصیه می‌شود در مطب پزشکان، مراکز آزمایشگاهی یا بیمارستان‌ها ماسک بزنند. همچنین رعایت فاصله اجتماعی همچنان مورد توجه قرار دارد و محدودیت‌های ورودی سخت برای اتباع غیردانمارکی در مرزها اعمال می‌شود. «مگنوس هیونیک» وزیر بهداشت دانمارک ماه گذشته اعلام کرد که همه گیری کرونا تحت کنترل است. وی در عین حال هشدار داد که هنوز از همه گیری خارج نشده ایم و دولت در صورت نیاز اقدام خواهد کرد.