kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 

برد دشوار کره برابر لبنان در خانه
کره جنوبی بدون سون هیونگ مین توانست لبنان را با یک گل از پیش رو بردارد و ۳ امتیاز را به دست بیاورد. دور دوم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا با برگزاری یک دیدار شروع شد که در آن کره جنوبی در ورزشگاه بدون تماشاگر به مصاف تیم ملی لبنان رفت. پیش از شروع این دیدار سون هیونگ مین به دلیل مصدومیت از فهرست تیم کره‌ای کنار گذاشته شد تا غایب بزرگ این دیدار لقب گیرد.درخشش مصطفی مطر باعث شد تا دروازه تیم لبنانی در نیمه نخست بسته بماند.لی در دقیقه ۱۶ اولین و جدی‌ترین موقعیت بازی را از دست داد و مطر ضربه او را گرفت.هر چند لبنان نیز روی ضربات شروع مجدد و کرنر سعی در ایجاد خطر داشت ولی کره بارها با شوت از راه دور و ایجاد موقعیت سعی در باز کردن دروازه لبنان داشت که مطر ناجی دروازه تیمش شد.در نهایت کره جنوبی توانست در نیمه دوم به گل برسد و قفل دروازه لبنان را باز کند. کیون چانگ هون در دقیقه ۶۰ در دهانه دروازه صاحب توپ شد و دروازه لبنان را باز کرد.این دیدار در نهایت با یک گل برتری به سود کره به پایان رسید تا شاگردان پائولو بنتو به ۳ امتیاز این دیدار برسند.
فکری:سود دلالان در برکناری مربیان است
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه پشت پرده تغییرات سرمربیان را به خوبی می‌دانم گفت: سود دلالها در این است که مربیان را جابجا کنند. محمود فکری سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان درخصوص انتقادهایی که از اسکوچیچ می‌شود گفت: فکر می‌کنم این‌هایی که به دنبال انتقاد و یا برکناری اسکوچیچ هستند آنهایی هستند که از انتقاد ویلموتس سود خوبی به جیب زدند. مگر می‌شود اسکوچیچ که نتایج خوبی با تیم ملی گرفته به همین سرعت برکنار کرد؟ نقش دلال‌ها این روزها در فوتبال ما بسیار پررنگ شده. آنها آن‌قدر زورشان زیاد شده که فقط به دنبال جابجایی مربیان هستند تا بتوانند با برکناری آنها و جایگزین کردن شخص دیگر پول هنگفتی به جیب بزنند.فکری در ادامه تصریح کرد: برای آنها مهم نیست که آیا تیم ملی نتیجه می‌گیرد یا خیر؟ آنها تنها به دنبال پول هنگفتی است که به دست می‌آورند. سود دلالان در این روزها در جابجایی مربیان است و امیدوارم روزی برسد که دست این سودجویان از فوتبال ما کوتاه شود.
صدری، سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس
عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس از انتخاب مجید صدری به عنوان سرپرست این باشگاه خبر داد. پس از قبول استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس توسط وزارت ورزش و جوانان، اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه سید مجید صدری را به عنوان سرپرست پرسپولیس انتخاب کردند.این تصمیم در مجمع باشگاه پرسپولیس اتخاذ شده و مورد موافقت حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم قرار گرفته است.غلامعلی محمدعلیپور عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن تایید این موضوع اظهار داشت: حمید سجادی در اقدامی قانونی انتخاب سرپرست باشگاه را به عهده خود هیئت‌مدیره گذاشت و هیچ دخالتی در این موضوع نکرد. اعضای هیئت‌مدیره هم به این نتیجه رسیدند که صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس شود تا در آینده برای انتخاب مدیرعامل تصمیم بگیریم. البته احساس می‌کنم فعالیت صدری به عنوان سرپرست باشگاه زیر دو سه ماه نباشد.
مهدوی‌کیا: از هفته آینده کار خود را شروع می‌کنیم
سرمربی تیم امید می‌گوید کارش را از هفته آینده با این تیم آغاز می‌کند.
مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی امید ایران، درباره توافق‌اش با فدراسیون فوتبال گفت: خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها به فوتبال ایران برگشتم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. امیدوارم همه دست به دست هم بدهند. می‌دانیم کار سختی در پیش داریم و به فوتبال کشورمان کمک کنیم و برای تیم ملی بزرگسالان پشتوانه‌‌سازی کنیم. ما با فدراسیون توافق 3 ساله کردیم و من دستیاران خودم را که هلندی و آلمانی خواهند بود انتخاب کرده‌ام. ما وقت زیادی نداریم و از هفته آینده کار خود را شروع می‌کنیم. مهدوی‌کیا درخصوص پتانسیل فوتبال ایران در رده امید گفت: ما پتانسیل‌های زیادی داریم و اگر به بازیکنان جوان بیشتر بها بدهیم عملکرد بهتری خواهیم داشت.