kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
وزیر بهداشت در دیدار فرمانده ناجا:

کنترل بیماری کرونا مستلزم 2 برابر شدن حجم واکسیناسیون در کشور است

 

وزیر بهداشت گفت: باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم.
به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار مدیریت کرونا، واکسیناسیون است که مقداری تاخیر داشته ایم اما با شروع کار دولت، به لطف خدا حجم بالایی از واکسن در حال واردات به کشور است که تا پایان ماه آینده، بخش عمده‌ای از واکسیناسیون عمومی در کشور انجام می‌شود.
عین اللهی افزود: برای واکسیناسیون عمومی نیازمند یک حمایت جدی در سطح ملی هستیم چون باید حدود 100 میلیون دُز واکسن در عرض ماه‌های آینده تزریق کنیم و تولید و واردات به حد کافی در دستور کار است اما لازم است که همه مردم و دستگاه‌ها به وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند چون این کار به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است.
پیک پنجم بیماری تقریبا در حال طی شدن است
وی یادآور شد: باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم. پیک پنجم بیماری تقریبا در حال طی شدن است و مرگ و میرهای بالای این روزها به دنبال تعداد بالای بیمار در یکی دو هفته اخیر است اما خوشبختانه تعداد بیماران شناسایی شده به نسبت رو به کاهش است اما 6 هفته زمان داریم تا بتوانیم پیک بعدی بیماری را مدیریت کنیم و در این مدت باید حداکثر توان خودمان را برای واکسیناسیون به کار بگیریم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه از هر دستگاه و سازمانی که در واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت کمک کند، استقبال می‌کنیم، گفت: یکی از برنامه‌های ما در وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است. نیروی انتظامی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ویژه در قرنطینه اخیر کمک‌های ارزشمندی کرده است.
عین اللهی ادامه داد: در آینده نزدیک همزمان با گسترش واکسیناسیون، دریافت بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود. در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد افرادی که می‌خواهند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند باید حتما دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا این هفته، واکسن را دریافت کنند در غیر این صورت، مجوز خروج از کشور و ورود به عراق را نخواهند داشت. وی افزود: وقتی قرنطینه هوشمند اجرایی شد، همه فعالیت‌های روزمره با کارت واکسن، قابل انجام است و لازم نیست که دیگر از قوه قهریه استفاده کنیم و مردم با داشتن کارت می‌توانند مسافرت بروند، در هتل‌ها اقامت داشته باشند و خدمات مختلف از جمله حمل‌ونقل عمومی به راحتی قابل ارائه است. با اجرایی شدن قرنطینه هوشمند، بسیاری از مشکلات، حل می‌شود.
همچنین فرمانده ناجا در این دیدار با اشاره به اقدامات پلیس درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: بحث بسیار مهم در این خصوص محدودیت‌ها و منع ترددهای شبانه، جاده‌ای یا بین شهری بوده که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و لازم الاجرا است. ماموران غیور و زحتمکش ناجا به صورت شبانه‌روزی حدود یک میلیون نفر ساعت در این خصوص در سراسر کشور مشغول خدمت رسانی حضور داشته‌اند.
سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی با شعار حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت آماده است تا ان شاء الله با هوشمند‌سازی و برنامه‌ریزی صحیح و همچنین یاری و مشارکت همگانی ریشه این ویروس خشک و نابود شود.