kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰توکیو

جوانمردی پرچمدار کاروان ایران در مراسم اختتامیه

با برگزاری مراسم اختتامیه، بازی‌های پارالمپیک توکیو به پایان رسید و مشعل بازی‌ها نیز خاموش شد.

 


مراسم اختتامیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ دیروز در استادیوم ملی شهر توکیو از ساعت ۲۰ به وقت محلی برگزار شد.در ابتدای مراسم پرچم کشور ژاپن وارد استادیوم شد و سرود ملی این کشور نواخته شد. حدود ۲هزار ورزشکار و کادرفنی تیم‌ها و ۲هزار و ۲۵۰ نفر از رسانه‌ها در مراسم اختتامیه شرکت کرده بودند. تعداد مقامات و مهمانان افتخاری نیز
۸۵۰ نفر بود.
بلافاصله پس از ورود پرچم ژاپن، مراسم رژه کشورها آغاز شد که برخلاف مراسم افتتاحیه تنها پرچمداران در رژه شرکت کردند. پرچمدار ایران در اختتامیه بازی‌ها نیز ساره جوانمردی قهرمان پاراتیراندازی پارالمپیک توکیو بود.
ولیعهد ژاپن،‌اندرو پارسونز رئیس‌کمیته بین‌المللی پارالمپیک و یوشیهیده سوگا نخست‌وزیر ژاپن در جایگاه ویژه حضور داشتند و نظاره‌گر مراسم اختتامیه بودند.
معرفی ۶ عضو کمیسیون ورزشکاران
کمیته بین‌المللی پارالمپیک
شش ورزشکار به عنوان اعضای کمیسیون IPC روی صحنه آمدند و از آنها تجلیل شد. مارتینا کایرونی ازایتالیا، دنیل دیاس از برزیل، دیراند الیاس از کوبا، تاکایوکی سوزوکی از ژاپن، یتسکه ویسر از هلند و و زهرا نعمتی از ایران در این کمیسیون انتخاب شده‌اند.
تحویل پرچم پارالمپیک به شهردار پاریس ۲۰۲۴
پرچم پارالمپیک که در مراسم افتتاحیه به اهتزاز درآمد، در مراسم اختتامیه پایین کشیده شد و فرماندار توکیو این پرچم را تحویل آن هیدالگو شهردار بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس داد. پرچم کشور فرانسه نیز به عنوان میزبان بعدی بازی‌ها در استادیوم به اهتزاز درآمد.
پارسونز: پارالمپیک 2020 توکیو فوق‌العاده بود
اندرو پارسونز رئیس‌کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز گفت: بازی‌های پارالمپیک توکیو 2020 نه تنها تاریخی نبود‌، بلکه فوق‌العاده بوده است. در 12 روز جادویی‌، ورزشکاران به جهان، اعتماد و شادی و امید دادند. ورزشکاران رکوردها را شکستند و قلب‌ها را گرم و ذهن‌ها را باز کردند.
او سپس خطاب به داوطلبان تاکید کرد: داوطلبان، شما افتخار مردم خود هستید. اشتیاق و انرژی را هر روز به ارمغان آوردید. امشب این مراسم را نه به عنوان یک مراسم اختتامیه‌، بلکه به عنوان یک گشایش به سوی آینده‌ای روشن و فراگیر می‌بینیم. امیدوارم همه شما ورزشکاران را در پاریس 2024 ببینم. پایان بازی‌های پارالمپیک را اعلام و از مردم ژاپن تشکر می‌کنم.
در پایان نیز مشعل پارالمپیک توکیو خاموش شد و بازی‌ها و مراسم به پایان رسید.