kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



برکت زائر امام حسین(ع)
کاربری نوشت: «نویسنده کتاب«به یادت چله نشینم» میگه در مسیر اربعین بین دو عراقی سر میزبانی از زائری به شدت مشاجره شد؛ درآخر یکی درگوش دیگری چیزی گفت و او قبول کرد! ماجرا را پرسیدم؛ ایشان گفت چند وقت پیش پسرم در حادثه‌ای به دست پسرش کشته شد وحکم اعدامش آمده؛ بهش گفتم اگر قبول کنی منزل من بیاد
رضایت میدم.»
مهم‌ترین درس امام سجاد(ع)
صادقی نژاد: «امام سجاد در یکی از سخترین مقاطع شیعه زعامت را عهده‌دار شد. پدرش به همراه شیعیان آنچنان در عاشورا به شهادت رسیدند، واقعه حره و جنگ‌های خونین پس از آن، حکومت مروان و حجاج خون آشام، رواج فساد اخلاقی و جنسی، ولی با همه اینها شیعه را باز‌سازی کرد! مهم‌ترین درس او امید است.»
ابوریحان بیرونی را بشناسیم
حامد سلطانی: «ابوریحان بیرونی ۶۰۰ سال قبل از گالیله میدانست که زمین گرد است و ۵۰۰ سال قبل از کوپرنیک میدانست که زمین به دور خورشید میچرخد! او همچنین در کتاب التفهیم حالات مختلف قرارگیری ماه نسبت به خورشید را هم ترسیم کرده است! ولی همه گالیله
رو میشناسند.»
نان برخی در ویران نشان دادن ایران است
جوادی یگانه: «تهران از کلان‌شهرهای تمیز دنیاست، امکان اقامت شبانه‌روزی بی‌خانمان‌ها در ۲۲ گرمخانه تهران فراهم است و هیچ بی‌خانمانی هم در دو سال گذشته در اثر بی‌خانمانی و سرما فوت نکرده است. البته کسی مشکلات را انکار نمی‌کند، ولی بعضی، آبادیشان از ویرانه نشان دادن ایران است.»
چرا رئیسی کف میدان است؟
محمد میرزائی: «رئیسی خوب می‌داند که مهم‌ترین سرمایه از دست رفته در دولت روحانی «مردم» هستن، برای همین او خود و دولتمردانش را موظف به حضور در میان مردم می‌کند تا هم «بشنوند» و هم «بگویند» و با ایجاد رابطه مستقیم دولت و ملت اعتماد عمومی را بازگردانده و مردم را به آینده امیدوار کند. دمت گرم آقای رئیسی.»
دیدارهای رئیسی اتفاقی تاریخی است
سید محمدعلی ابطحی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات: «من قبول ندارم سفرهای آخر هفته آقای رئیسی پوپولیستی است. دیدار مستقیم مردم نقاط دور افتاده با رئیس‌جمهور کشور یک اتفاق تاریخی در زندگی آن مناطق است.»
فرصت‌هایی که استفاده نکردیم
شهبازی: «گزارشی تکان‌دهنده می‌خواندم از استفاده نکردن ما از فرصت‌های اقتصادی که سوریه به ما داده مثل بندر لاذقیه، معادن، ذخایر فسفات، استخراج نفت، برق، کشاورزی، مسکن و... در قبال استفاده روسیه حتی امارات و هند، و حتی ترکیه و عربستان به‌صورت غیرمستقیم. ما در سطح توافق مانده‌ایم و دوستان، رقبا.»
آزادی بیان به سبک اینستاگرام
قاسم: «کریم نیکویی، ۲۰ ساله، تو کابل کشته میشه و مادرش پست میگذاره تو اینستاگرام و بایدن رو مسئول مرگ پسرش میدونه. اینستاگرامم حسابشو غیرفعال میکنه، این حقیقت آزادی بیان تو این رسانه‌هاست.»