کد خبر: ۲۲۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

بازگشت 6 هزار متر از اراضی سعادت‌آباد به بیت‌المال

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای حکم دیوان عالی کشور و بازگشت شش هزار متر مربع از یک پلاک ثبتی در سعادت‌آباد تهران به سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه درباره بازپس‌گیری اراضی دولتی از متصرفان غیرقانونی تصریح کرد: با دستور رئیس ‌قوه قضائیه و رأی دیوان عالی کشور حدود شش قطعه از اراضی پلاک مذکور که حسب درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و پذیرش آن برابر رأی صادره از شعبه دوم دیوان عالی کشور، دادنامه‌های صادره نقض و قرار عدم استماع دعوی خواهان صادر شده بود، اقدامات لازم جهت ابطال اسناد و اعاده مالکیت دولت صورت گرفته است.
وی افزود: اخذ سند حدود شش هزار متر مربع از پلاک ثبتی ۱۱۶ اصلی در راستای اجرای رأی کمیسیون ماده ۱۲ موات و به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: برابر دادنامه‌های قطعی صادره این اداره موظف به تنظیم سند رسمی حدود شش قطعه از اراضی پلاک اصلی ۱۱۶ موسوم به اریکه ایرانیان مجتمعی فرهنگی- هنری- تجاری با زیربنای بیش از ۲۰ هزار متر مربع در هشت طبقه بوده که ارزش ریالی آن دو هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
محبت‌خواه ادامه داد: حسب درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و تلاش شبانه‌روزی همکاران اداره حقوقی و پذیرش آن برابر رأی صادره از شعبه دوم دیوان عالی کشور دادنامه‌های صادره نقض و قرار عدم استماع دعوی خواهان صادر شد و اقدامات لازم جهت ابطال اسناد و اعاده مالکیت دولت در دست انجام است.
وی با بیان اینکه رفع تصرفات زمین خواری یکی از مهم‌ترین چالش‌های وزارت راه و شهرسازی است، افزود: این اراضی با هدف حفظ انفال و با توجه به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در راستای حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت‌المال اعاده و صیانت شده است.