kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
نتایج جالب یک نظرسنجی

بیشتر آمریکایی‌ها با کمک‌های فعلی کشورشان به رژیم صهیونیستی‌ مخالفند



همزمان با سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر از نیمی از مردم آمریکا خواستار محدود شدن کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی هستند.
آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و در واقع بدون حمایت‌های واشنگتن، تل‌آویو توان اداره خود را ندارد. اما در سال‌های اخیر مردم آمریکا حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی کاهش داده‌اند. به گزارش ایرنا از شبکه خبری «المیادین»، نتایج یک نظرسنجی که پژوهشگاه «شیکاگو کانسیل» انجام داده است، حکایت از آن دارد که ۵۸ درصد از مردم آمریکا دوست ندارند که دولتشان یک موضع سیاسی با هریک از طرف‌های درگیر (فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی) اتخاذ کند، درحالی که
۳۲ درصد از آنان(غالبا جمهوری خواهان) حمایت از اسرائیل را تأیید کرده‌اند و این میزان حمایت از فلسطینی‌ها تنها ۸ درصد است.
براساس این نظرسنجی همچنین ۵۶ درصد از مردم آمریکا تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کرانه باختری و غزه را تأیید می‌کنند. این نظرسنجی حکایت از این دارد که ۵۰ درصد از مردم آمریکا خواستار محدود شدن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی هستند، درحالی که ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خلاف این را اعتقاد دارند. از سوی دیگر، ۶۲ درصد از هوداران حزب دموکرات حامی محدودیت بر کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی هستند، درحالی که این میزان در میان مخالفان جمهوری‌خواه آنان ۳۲ درصد است، همچنین ۶۱ درصد از شرکت کنندگان طرفدار حزب جمهوری‌خواه نیز مخالف هرگونه محدود شدن کمک به رژیم صهیونیستی هستند.
قرار بود نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در کاخ سفید با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند، اما تحولات افغانستان این دیدار را به روز جمعه موکول کرد. نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در حالی به واشنگتن سفر کرده که دولت جو بایدن زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا به دلیل عملکرد افتضاحش در افغانستان است و انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی نیز شرایط او را سخت‌تر از هر زمانی کرده است.