kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
مدیرعامل عمران پردیس خبر داد

ضربه شدید کمبود سیمان به پروژه‌های عمرانی کشور

مدیرعامل عمران پردیس با انتقاد شدید از نابسامانی بازار سیمان،‌گفت:‌ دولت سیزدهم هر چه سریع‌تر به این وضعیت بد که پروژه‌های عمرانی را تعطیل کرده رسیدگی کند.

مهدی هدایت در گفت‌وگو با تسنیم با ‌اشاره افزایش قیمت سیمان طی
دو ماه اخیر در کشور، اظهار کرد: بازار سیمان رها شده است؛ متاسفانه نه کسی روی قیمت این نهاده مهم ساختمانی نظارت دارد و نه تولید آن.
وی ادامه داد: آسیب‌های سنگینی به دلیل کمبود سیمان و قیمت بالای آن به پروژه‌های عمرانی کشور وارد شده است.
وی با بیان این‌که به دلیل نبود سیمان خیلی‌ از افراد شغل خود را از دست داده‌اند، افزود: پروژه‌های مهم شرکت عمران پردیس در فصل کاری به واسطه این‌که سیمان عملا در بازار نیست آسیب جدی دیده است.
هدایت تصریح کرد: از دست‌اندرکاران و مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم این مشکل را در اسرع وقت حل کنند چراکه به‌طور مستقیم با زندگی مردم و متقاضیان مسکن مهر ارتباط دارد.
گفتنی است قیمت هر کیسه سیمان طی هفته‌های گذشته‌ از 100هزار تومان هم گذشت و تا 150هزار تومان هم رسید البته پس از مدتی گفته شد قیمت به حدود 50هزار تومان پایین آمده ولی با این وجود همچنان بازار سیمان ملتهب به نظر می‌رسد.
بهانه گرانی سیمان قطع برق کارخانه‌های تولید سیمان عنوان شده است که با این وصف باید گفت با قطعی برق اهمیت نقش این انرژی در چرخش چرخ‌های صنعت، بیش از پیش نمایان شد؛ به‌ویژه که به‌واسطه قطعی برق چرخ برخی از صنایع علی‌الخصوص صنایع تولید سیمان و فولاد از حرکت ایستاد و توقف تولید در این صنایع، کشور را در تأمین سیمان و به دنبال آن بسیاری از ساخت و سازها با مشکل مواجه کرد، به طوری که هم‌اکنون کمبود سیمان ساخت و سازهای عمرانی را به اغما برد. بی‌تدبیری دولت در تأمین برق نه‌تنها کشور را در تأمین برق پایدار با چالش مواجه کرده، بلکه باعث شده تا روند ساخت مسکن و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی با رکود همراه شود.