kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

یونیسف: گرسنگی در یمن هر 10 دقیقه جان یک کودک را می‌گیرد

 

سرویس خارجی-
تجاوز سعودی‌ها به یمن و محاصره این کشور باعث ایجاد یک تراژدی شده و طبق اعلام یونیسف هر 10 دقیقه یک کودک یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
«کودکان» به عنوان تاثیر پذیر‌ترین گروه سنی در جنگ یمن هستند که قربانی تجاوز آل‌سعود شده‌اند. نابودی زیرساخت‌های این کشور در کنار محاصره آن توسط آل‌سعود و حامیان غربی و عبری این رژیم، باعث فقر شدید اقتصادی و تشدید بیماری‌های مختلف شده است. «هنریتا فور»
مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به‌دلیل گرسنگی و بیماری‌هایی که قابل پیشگیری هستند می‌میرند.
وی افزود: «تجاوز به یمن منجر به بدترین بحران انسانی در دنیا شده است، زیرا 21 میلیون نفر از جمله 11.3 میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز به کمک دارند و این در حالی است که 400 هزار کودک با سوءتغذیه مواجهند و در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند». «مارتین‌گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز روز دوشنبه هشدار داده که 5 میلیون یمنی تنها یک گام با قحطی فاصله دارند.
مرکز حقوق بشر و رشد و توسعه «عین الانسانیه « اخیراً در گزارشی نتایج 2300 روز تجاوز عربستان به یمن را اعلام کرده بود. بر اساس این گزارش از ابتدای تجاوز عربستان بیش از 17 هزار نفر به شهادت رسیدند که 3842 نفر از آنها کودک، 2400 نفر زن و نزدیک به 11 هزار نفر مرد هستند. همچنین از ابتدای تجاوز عربستان 26 هزار نفر مجروح شده‌اند که 4225 نفر از آنها کودک، 2832 نفر زن و 19 هزار نفر مرد هستند.
این در حالی است که ائتلاف سعودی همچنان به حملات هوایی و زمینی علیه یمن ادامه می‌دهد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی شهر صرواح در استان مارب را در روز دوشنبه در ۱۳ نوبت بمباران کردند. شهر مدغل در استان مارب نیز سه مرتبه بمباران شد. در استان صعده نیز شهرهای الظاهر و شدا هدف حمله هوایی جنگنده‌های سعودی قرار گرفت. حملات زمینی روزمره ارتش عربستان به مناطق مرزی در شمال یمن که بدون هیچ توجیهی انجام می‌شود، تاکنون صدها کشته و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است.