kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

آغاز پویش کتابخوانی کتاب «تنها ‌گریه کن» از خانه یک شهید(اخبار ادبی و هنری)

پویش کتابخوانی کتاب «تنها ‌گریه کن» به تناسب شخصیت زینب‌‌‌گونه راوی کتاب در ایام محرم و صفر با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و سازمان صداوسیما در سطح ملی اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «تنها ‌گریه کن» که روایت زندگی پرماجرا و خواندنی خانم ‌اشرف‌سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است، در منزل شهید معماریان و با حضور مادر گرانقدر شهید، راوی این کتاب و عوامل پویش این مسابقه از انتشارات حماسه‌یاران برگزار شد. در ابتدای این مراسم حسین کاجی، راوی دفاع مقدس با‌ اشاره به عظمت کار مادران شهدا بیان داشت: این سومین پویش بزرگ کتابخوانی است که توسط انتشارات حماسه‌یاران برگزار می‌شود و این دفعه تصمیم گرفتیم با هدف معرفی الگوی زن مسلمان جهادی و طراز انقلاب اسلامی به جامعه، پویش کتابخوانی کتاب «تنها ‌گریه کن» به روایت مادر شهید معماریان را کلید بزنیم. در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام کتابی دبیر پویش‌های کتابخوانی انتشارات حماسه با‌ اشاره به جزئیات این مسابقه گفت: پویش کتابخوانی کتاب «تنها‌ گریه کن» به تناسب شخصیت زینب‌‌گونه راوی کتاب، در ایام محرم و صفر با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و سازمان صداوسیما در سطح ملی اجرا می‌شود. وی ادامه داد: مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای برندگان در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند کتاب را از سه روش خرید اینترنتی از سایت انتشارات www.hamasehyaran.ir،
خرید پیامکی با ارسال عدد ۳ به سامانه ۳۰۰۰۱۹۱۷۱۷ و یا خرید از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنند. شهید محمد معماریان در ۲۰ مرداد ۱۳۴۹ در خانواده‌ای مذهبی و در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. او توسط بسیج سپاه ناحیه قم به جبهه اعزام شد. سرانجام ۶ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن‌ جعفر(ع) آرام گرفت.