kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۴۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

اخبار کوتاه از فوتبال

 

جدایی قائدی از استقلال
مهدی قایدی مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال با عقد قراردادی رسما به تیم شباب الاهلی امارات پیوست. شباب الاهلی با انتشار ویدیویی در سایت رسمی این باشگاه، به طور رسمی از خرید خود رونمایی کرد. در حالی که طی روزهای اخیر مدیران باشگاه استقلال از بن بست مذاکرات با باشگاه شباب الاهلی خبر داده بودند و حتی فرهاد مجیدی نیز به نقل از مدیران تیم از منتفی شدن این انتقال صحبت کرده بود، اما از یکشنبه شب یک بار دیگر اخبار درباره حضور این بازیکن در تیم اماراتی در رسانه‌ها مطرح شد و دیروز این انتقال شکل رسمی به خود خواهد گرفت. مهدی قایدی ظهر دیروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، به صورت رسمی جدایی‌اش از استقلال را اعلام کرد.
نامه سازمان به باشگاه‌ها؛ نور را درست کنید
سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر آخرین دسـتورالعمل‌های ارسالی از سوی کنفدراسـیون فوتبال آسیا را در حالی ارسال کرد که به ضـرورت ارتقـاء نور ورزشـگاه‌ها بر اساس الزامات تعیین شـده در نامه فوق، تاکید شده است. در نامه بهاروند، رئیس‌سازمان لیگ فوتبال به باشگاه‌های لیگ برتر آمده است: به جهت ضـرورت اخذ مجوزهای لازم بین‌المللی و اجرای هرچه بهتر رقابتها وخصوصا تامین شـرایط میزبانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسـیا و مقـدماتی جام جهانی مجددا متذکر می‌شود با اسـتناد به دسـتورالعمل پیوست حداقل اسـتانداردهای نور در ورزشـگاه خانگی اعلام شده آن باشـگاه، علاوه‌برسایر الزامات میزبانی، نور ورزشگاه‌ها برای رقابت‌های ما قبل فینال لیگ قهرمانان آسـیا 1800 لوکس و برای فینال2000 لوکس اعلام است.
زرینچه نیامده از سرپرستی تیم استقلال کناره‌گیری کرد
جواد زرینچه دیروز به باشگاه استقلال رفت و پس از صحبت با احمد مددی، مدیرعامل این باشگاه به عنوان سرپرست جدید تیم فوتبال استقلال انتخاب شد. باشگاه استقلال نیز تصاویر قرارداد زرینچه با استقلال را منتشر کرد اما او تصمیم گرفت از سمت خود کناره‌گیری کند. زرینچه اعلام کرد به دلیل شرایطی که استقلال دارد نمی‌تواند کمکی کند.
انتخاب ۴ گزینه نهایی برای اجرای VAR در ایران
هفتمین جلسه کارگروه VAR با حضور مشاور رئیس‌در امور فناوری اطلاعات، رؤسای دپارتمان‌های بین‌الملل، حقوقی، روابط عمومی، سرپرست کمیته مسابقات، نمایندگان دپارتمان‌های داوری، بازاریابی و کمیسیون معاملات از ساعت ۹ صبح دیروز (دوشنبه اول شهریور ماه) در سالن اجتماعات روابط عمومی فدراسیون برگزار شد.در این جلسه اعضا به بررسی برآورد لیست موارد هزینه‌ای مورد نیاز دوره آموزش VAR به داوران، بررسی مجموعه‌های توانمند جهت پیاده‌‌سازی طرح مینی کمپ و انتخاب ۴ گزینه جهت تصمیم گیری نهایی پرداختند. از دیگر موارد مطرح شده و مورد بررسی در این نشست می‌توان به تخمین هزینه تجهیز زیرساخت یک نمونه ورزشگاه جهت استقرار VAR (غیر از هزینه‌های خود VAR)‌، بررسی معیارهای ۱۱ گانه مقایسه STPها پرداخت.
جراحی 2 مدافع مصدوم تیم ملی در دوحه
مرتضی پورعلی‌گنجی و عارف غلامی، دو مدافع ملی‌پوش که ظرف یک ماه گذشته از ناحیه رباط صلیبی (ACL) مصدوم شدند که با توجه به شدت جراحت، باعث خانه‌نشینی و دوری ۶ تا یک ساله ورزشکاران می‌شود. این دو مدافع بعد از انجام اقدامات مقدماتی، صبح دیروز در دوحه قطر پای خود را جراحی کردند. مدافعان شنزن چین و استقلال که در اردوی اخیر تیم ملی در بحرین هم حضور داشتند، به این ترتیب بازی‌های آینده تیم‌های باشگاه و ملی را از دست خواهند داد چه بسا در ۶ ماه آینده تیم ملی را در هیچ یک از بازی‌ها همراهی نکنند. با این حال، این دو مدافع ملی‌پوش می‌توانند امیدوار به بازگشت زودهنگام به میادین و نشان دادن توانایی‌های خود باشند و حداقل در صورت صعود ایران به جام جهانی قطر، جایی در ترکیب ۲۳ نفره تیم ملی داشته باشند.