kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
وزارت بهداشت:

افراد تحت شمول در گروه‌های سنی اعلام‌شده سریعاً در سامانه واکسن ثبت‌نام کنند

 

وزارت بهداشت اعلام کرد: افراد تحت شمول در گروه‌های سنی اعلام شده در اولین فرصت ممکن نسبت به ثبت‌نام در سامانه واکسن و اخذ نوبت اقدام نمایند.
به گزارش وبدا، متن اطلاعیه شماره 11 مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درخصوص برنامه ملی واکسیناسیون کووید19 بدین شرح است: «به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند نظر به ارتقای ظرفیت واکسیناسیون روزانه در سراسر کشور و فراهمی واکسن مورد نیاز برای تکمیل واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده و با توجه به دریافت واکسن در بخش قابل توجهی از هموطنان ثبت‌نام شده، مستدعی است به منظور تداوم روند روزهای اخیر و پیشگیری از کندشدن فرآیند واکسیناسیون، افراد تحت شمول در گروه‌های سنی اعلام شده در اولین فرصت ممکن نسبت به ثبت‌نام در سامانه واکسن به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و اخذ نوبت اقدام نمایند.»
۷۰ درصد گروه‌های هدف در کشور
به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند
خبر دیگر اینکه به گزارش ایرنا، افشین استوار، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد افراد در گروه‌های سنی تعیین شده برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون کشور مراجعه کرده‌اند گفت: ارتباط بیشتر با مردم و آگاه‌سازی آنان ‌می‌تواند ۳۰ درصد باقیمانده را نیز برای دریافت واکسن ترغیب کند.
واردات 80 میلیون دُز واکسن کرونا
تا پایان سال
نماینده وزیر و مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا با بیان اینکه 16 میلیون دُز واکسن از طریق کوواکس وارد کشور می‌شود، گفت: قراردادی برای دریافت 30 میلیون دُز با شرکت اسپوتنیک بسته شده و بر اساس قرارداد با سینوفارم نیز 2 میلیون دز به صورت ماهانه وارد کشور می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسین وطن پور، با اشاره به عدم تحقق واکسیناسیون روزانه 400 هزار دُز واکسن، اظهارداشت: هدف برنامه‌ریزی ما متناسب با واردات و تولید داخلی با ظرفیت واکسیناسیون روزانه 500 هزار دُز صورت گرفت. وطن پور ادامه داد: در این صورت تا پایان سال جمعیت زیادی از هموطنان واکسینه می‌شوند. با افزایش مراکز تزریق واکسن با همکاری نیروهای بسیج در محل‎های در نظر گرفته شده‌ سه دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون رو به افزایش و محل‌های بیشتر واکسیناسیون در حال تجهیز است.
وی ابراز داشت: اگر بتوانیم روزانه 500 هزار نفر را تزریق کنیم متناسب با واردات و تولید داخل، واکسیناسیون بدون تجمع انجام می‌شود؛ در حال حاضر حدود 300 هزار نفر در روز واکسینه می‌شوند.
تولید انبوه واکسن داخلی از مرداد و شهریور
آغاز می‌شود
نماینده وزیر و مدیر اجرایی تولید واکسن داخلی کرونا با تاکید بر اینکه اگر شرایط واردات و تولید همچنان مطلوب باشد و تولید داخل و واردات با مشکل مواجه نشود این روند ادامه خواهد داشت، گفت:‌ بالغ بر 8 میلیون دُز واکسن در دسترس است و تولید انبوه واکسن داخلی از مرداد و شهریور آغاز می‌شود.
وطن پور بیان داشت: بر اساس نظر کارشناسان کارآیی واکسن‌ها فرقی با هم ندارد و همه آنها تاییدیه دارند. نگرانی هم برای ما وجود دارد که با تبلیغات یا تشویش اذهان عمومی، مردم به سمت یک نوع واکسن روی بیاورند؛ به همین دلیل برای جلوگیری از اختلال عملکرد در محل‌های واکسیناسیون، توزیع واکسن‌ها به صورت تصادفی توسط معاونت بهداشتی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ما باید 40 میلیون نفر را واکسن بزنیم که با تغییرات جمعیتی و رشد جمعیت از 80 تا 120 میلیون دز واکسن نیاز داریم، متذکر شد: 16 میلیون دُز واکسن از طریق کوواکس وارد کشور می‌شود. قرارداد مستقلی برای دریافت 30 میلیون دُز با اسپوتنیک بسته شده و بر اساس قرارداد با سینوفارم 2 میلیون دز به صورت ماهانه وارد کشور می‌شود که 80 میلیون دُز حداقل نیاز کشور به وسیله واردات تا پایان سال تامین می‌شود.
تحویل بیش از یک میلیون واکسن خارجی دیگر
به وزارت بهداشت توسط هلال احمر
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: صبح پنجشنبه،
۳۱ تیرماه، هشتمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر در فرودگاه امام خمینی(ره) برای توزیع سریع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم افزود: در این مرحله یک میلیون و 130 هزار و 400 دز واکسن به کشور وارد شد که با ورود این محموله که تاکنون توسط ۱۰ پرواز به کشور منتقل شده است، مجموعا نه میلیون و سیصد و چهار هزار و هشتصد دز واکسن توسط جمعیت هلال احمر به کشور وارد شده است.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در تلاش است با کمک همکاران سایر دستگاه‌ها و شرکای بین‌المللی در امر تهیه و انتقال واکسن به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد.
نخستین محموله واکسن‌ کرونا
از ژاپن وارد کشور شد
نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن، دیروز پس از ورود به کشور از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.
به گزارش ایرنا، دیروز نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن، شامل «یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰» دُز واکسن کرونا پس از ورود به کشور از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.
سفیر ژاپن در تهران دیروز گفت: ژاپن تاکنون بیش از ۳۴ میلیون دلار تجهیزات فنی از طریق سازمان‌های بین‌المللی در اختیار پرسنل و مراکز درمانی ایران قرار‌داده است.
کازوتوشی آیکاوا با اشاره به ورود نخستین محموله از واکسن‌های آسترازنکای ساخت ژاپن به ایران، افزود: توکیو در همکاری با کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، به حمایت‌های خود از تلاش برای کنترل ویروس کووید۱۹ ادامه خواهد داد.
وی تاکید کرد: تداوم همکاری میان دو ملت برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا از اهمیت فراوان برخوردار است و دو کشور به این همکاری ادامه خواهند داد.
ژاپن قرار است در مجموع، حدود سه میلیون دز واکسن به ایران اهدا کند. این مجموعه، بخشی از ۱۱ میلیون دُز واکسن اهدایی توکیو به کشورهای مختلف جهان است که در چارچوب برنامه کوواکس ارائه خواهد شد.