kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور:

۱۷۹۳ واحد تولیدی کشور در تملک ۱۶ بانک است

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: یک هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی در استان‌های مختلف در تملک ۱۶ بانک قرار دارند که ۵۸ درصد این واحدها غیرفعال و مابقی فعال هستند.

به گزارش ایرنا، بابک دین‌پرست دیروز دوشنبه در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی کردستان اظهار داشت: طبق یکی از دستورالعمل‌های صادر شده، بانک‌ها موظف به فعال کردن واحدهای تملکی شدند و علاوه ‌بر این جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تحت تملک بانک‌ها از دیگر دستورالعمل‌هایی است که بزودی ابلاغ
می‌شود.
وی به آیین‌نامه ساماندهی مبادلات مرزی در سه استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کردستان هم‌ اشاره کرد و گفت: کمتر از یک درصد چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود مصوب تخفیف گمرکی در سه استان مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور افزود: از شهریور سال گذشته اجرای این آیین‌نامه آغاز شد و مرزنشینان روستاهای واقع در ۲۰ کیلومتری مرز در این سه استان می‌توانند اقدام به واردات ۸۰۰ قلم کالا که ورود آنها از سایر مرزها ممنوع است، کنند.
دین‌پرست اضافه کرد: کولبرانی که دارای سه سال اقامت در این روستاها هستند می‌توانند از تخفیف سود بازرگانی بهره‌مند شوند و اقدام به واردات کنند.
وی با بیان اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی نتوانستند از این تخفیف بهره‌مند شوند، یادآور شد: سال گذشته تنها ۳۱ میلیارد تومان تخفیف گمرکی توسط مرزنشینان استفاده شده که کمتر از یک درصد سود مصوب شده است.