kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

نمایشگاهی در غزه روی خرابه‌های شهر

 

ساکنان مظلوم نوار غزه نمایشگاهی از عکس کودکان را که در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، بر روی یک خانه‌ ویران شده برگزار کرده‌اند.
رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر نیز 12 روز تمام بر روی نوار غزه انواع بمب‌های ممنوعه و غیر ممنوعه ریخت و زنان و کودکان زیادی را به شهادت رساند. در این جنگ خانه‌های زیادی ویران شد و بسیاری از مردم در این جنایت صهیونیست‌ها تمام زندگی شان را ازدست دادند. اما این باعث نشد تا مردم غزه امید خود را از دست دهند. به دنبال این جنایت، گروهی از مردم بر خرابه‌های این جنگ به شادی پرداختند چرا که توانسته بودند به کمک متحدانی رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش بس کنند. هرچند مردم مظلوم غزه در شرایط بغرنج تری گرفتار شدند اما امید در این مردمان همچنان موج می‌زند. یک ماه از این جنایت گذشته و اکنون مردم غزه بر خرابه‌های این شهر، عکس کودکان شهیدشان را به نمایش گذاشته‌اند تا رژیم کودک کش را بیشتر از قبل رسوا کننند.
انجمن فلسطینی «لو بطلنا نحلم» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، نمایشگاهی از عکس‌های«کودکان شهید غزه» را برپا کرده است. در این نمایشگاه که بر روی ویرانه‌های منزل خانواده «السقا» برگزار شده، تصاویری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، عروسک‌های کودکان و مجسمه‌های کاغذی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و کلید کاغذی به عنوان «نماد بازگشت آوارگان فلسطینی» به دیارشان، به نمایش گذاشته شده است. بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، در این نمایشگاه همچنین تابلوهای کاغذی که بر روی آن اسامی شهرهای فلسطین همانند «یافا»، «حیفا» و «عکا» نوشته شده، بر روی ویرانه‌های این خانه قرار‌داده شده بود. رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه علیه غزه ۲۹۰ نفر از جمله ۶۹ کودک، ۴۰ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۸۹۰۰ نفر را زخمی کرد.