kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۹۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

سه میلیون بوته گل به مناسبت سالروز میلاد امام هشتم در مشهد کاشته شد

 


معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: فضاآرایی شهر مشهد با کاشت سه میلیون بوته گل در مناطق مختلف شهری در آستانه میلاد حضرت امام رضا(ع) انجام شد.
مهدی یعقوبی دیروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور زیباسازی و فضاآرایی شهر مشهد به مناسبت دهه فرخنده کرامت و سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) علاوه ‌بر کاشت گلهای تابستانه در معابر شهری، میادین، آیلندهای میانی بلوارها و لچکی‌ها، بالغ بر ۱۳۰ گلدان در محورهای اصلی شهر جانمایی شد.
وی ادامه داد: علاوه ‌بر گلکاری سطح شهر، پنج المان گل نوشته در میادین دکتر شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت‌المقدس و آیلند میانی بلوار احمدآباد مشهد جانمایی شده و چهار المان ترکیبی گنبد و بارگاه به همراه ۱۰ المان گل مناسبتی و ۱۰ المان نوشتاری نصب شده‌ است.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: همچنین به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، نورپردازی ویژه‌ای در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) انجام شده و بیش از ۲۳۰ هزار متر ریسه‌های نوری نصب شده در نقاط مختلف شهر، زینت‌بخش منظر شبانه مشهد است.
وی افزود: بیش از ۱۵۰ المان نوری خورشیدی، ۱۰۴ چراغ گوبو با طرح تبریک دهه کرامت و ۴۶ المان نوری «یا رضا(ع)» نیز در نقاط مختلف این شهر نصب شده‌ است.
یعقوبی ادامه داد: ۳۴ المان شمسه با ترکیب پارچه‌های الوان نیز در نقاط مختلف شهر جانمایی شده و بالغ بر هزار و ۳۰۰ مورد از پرچم‌های الوان عرشه پل‌ها و میادین شاخص شهری تعویض شده است.