kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

افتر در شهرستان سرخه روستای برتر قرآنی کشور شد

 

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: روستای افتر شهرستان سرخه، از میان یک‌هزار و ۹۷ روستای کشور نامزد طرح ملی روستای فعال قرآنی، جزو روستاهای برتر شناخته شد.
مهدی صمیمیان افزود: اجرای طرح انتخاب روستای فعال قرآنی ابتدا در سطح استان برگزار شد که روستای افتر در شهرستان سرخه، میقان در شهرستان شاهرود و جزن در شهرستان دامغان در طرح انتخاب روستاهای فعال قرآنی این استان موفق به کسب رتبه برتر شدند به مرحله کشوری راه یافتند.
وی ادامه داد: در نهایت، روستای افتر جزو ۱۰ روستای برتر فعال قرآنی در سطح ملی برگزیده شد.
وی تأکید کرد: برای انتخاب روستاهای فعال قرآنی، شیوه‌نامه‌ای تدوین و ابلاغ شده بود.
صمیمیان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در استان سمنان توسعه فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در روستاها است.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی بود و اولویت با روستاهایی بود که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ‌ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.
وی با‌ اشاره به فعالیت موسسه‌های قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستا، یادآور شد: برگزاری نشست‌های قرآنی، طرح تلاوت نور و نیز کارگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری قرآنی از دیگر شاخص‌ها بود.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: این طرح ملی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، اجرا شد.