kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

حوادث شهرستانها

 

دستگیری سرکرده باند قاچاق سلاح و مهمات در «هویزه»
فرمانده انتظامی ‌استان خوزستان از دستگیری سرکرده باند قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان هویزه خبر داد و گفت: در این عملیات 13 قبضه سلاح جنگی
کشف شد.
سرتیپ «سید محمد صالحی» اظهار داشت: مأموران فرماندهی انتظامی ‌شهرستان هویزه با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) از انتقال یک محموله سلاح و مهمات جنگی به شهرستان هویزه مطلع شدند.
وی افزود: مأموران پلیس سرکرده باند قاچاق را حین انتقال محموله سلاح با یک فروند قایق در منطقه هورالعظیم شناسايي و با کمين هدفمند طی عملیاتی منسجم و مشترک با سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی ‌استان خوزستان تصریح کرد: در بازرسی از قایق توقیفی 9 قبضه سلاح کلاش، 4 قبضه کلت کمری، 20 تیغه خشاب و 700 فشنگ جنگی كلاشینکف كشف شد.
سردار صالحی خاطرنشان کرد: در اين زمينه پرونده اوليه تشکيل و متهم به همراه مهمات کشف شده تحويل مراجع ذي‌صلاح شد.

کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک آپارتمان
اصفهان خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامي شهرستان كاشان از كشف 237 دستگاه ماينر خارجی قاچاق به ارزش 60 ميليارد ريال از یک آپارتمان 6 طبقه خبر داد.
سرهنگ «حسين بساطي» بیان داشت: مأموران پليس امنيت اقتصادي فرماندهی انتظامی ‌شهرستان کاشان، از نگهداري و فعاليت غيرمجاز از دستگاه‌هاي استخراج ارز ديجيتال در يك آپارتمان 6 طبقه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور كار خود
قرار دادند. وي افزود: مأموران طی هماهنگي با مقام قضایی به همراه مأموران شركت توزيع برق شهرستان، از محل مذکور بازديد کردند که در نتیجه این عملیات 237 دستگاه ماينر از 3 واحد اين آپارتمان كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان کاشان ارزش ريالي ماينرهای مکشوفه را برابر ارزيابي كارشناسان مربوطه 60 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: در اين عمليات يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضایي تحویل شد.

کشف 968 کیلو مواد مخدر
در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری 3 سوداگر مرگ و کشف 968 کیلو مواد مخدردر درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.
سرتیپ «احمد طاهری» اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های «سیب و سوران» و «ایرانشهر» اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد مخدر را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان سیب و سوران به شهرستان ایرانشهر و سپس انتقال آن به مرکز کشور را داشتند،
شناسایی کردند.
وی افزود: در این رابطه تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق صعب‌العبور بین 2 شهرستان، اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه پژو 405 و یک دستگاه وانت نیسان در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه «هیدوچ» سیب و سوران بودند، رویت و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند. وی بیان داشت: در این عملیات ، پلیس مبارزه با مواد مخدر با آتش پر حجم خود خودروهای قاچاقچیان را زمین‌گیر و ضمن دستگیری 3 سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها، 968 کیلو مواد افیونی را شامل 844 کیلو و 895 گرم تریاک، 100 کیلو گرم شیشه و 24 کیلو گرم حشیش کشف کردند.
سردار طاهری با ‌اشاره به اینکه در این عملیات، یک قبضه سلاح کلاش به همراه 36 تیر جنگی کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

هوشیاری پلیس ماکو
در کشف 280میلیارد کالای قاچاق
جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف محل دپوی کالاهای قاچاق به ارزش 280 میلیارد ریال با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان ماکو،
خبر داد.
سرهنگ «ایرج حسن‌خانی» افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اشخاصی با استفاده از اسناد جعلی در زمینه قاچاق محموله‌های گمرکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان «ماکو» قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: محل دپوی محموله‌های قاچاق شناسایی و ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضایی از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات 600 تن میوه، 1000 دستگاه لوازم یدکی خودرو، 2500 قطعه لنت ترمز و 500 حلقه تایر و همچنین3 هزار و 800 قطعه آسانسور که همگی فاقد مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند،
کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان؛ ارزش این محموله‌ها را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 280 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه 8 نفر دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

30 هزار ليتر گازوئیل قاچاق
در شهر بابک کشف شد
سرپرست فرماندهی انتظامي «شهر بابک» از کشف 30 هزار ليتر گازوئیل قاچاق از يک دستگاه کامیون در عمليات ماموران مبارزه با کالاي قاچاق اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ «حسن عبدلی» بیان داشت: ماموران پليس اين شهرستان هنگام كنترل محورهاي مواصلاتي يك کامیون حامل سوخت قاچاق را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از اين کامیون مشخص شد محموله 30 هزار ليتري گازوئیل قاچاق به صورت غيرمجاز بارگيري و به مقصد مناطق شرقي کشور در حال تردد است.
سرپرست فرماندهی انتظامي شهر بابک بيان داشت: کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را 2 میلیارد و 850 میلیون ریال برآورد و در این زمینه يک متهم دستگیر و با تشکيل پرونده به مرجع قضایي معرفي شد.