kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

پاکدشت مقام اول تولید گل و گیاه کشور را در اختیار دارد

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: پاکدشت با تولید سالانه یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون گل شاخه‌ای گلخانه‌ای و فضای باز، و ۶۲ میلیون گل تزئینی و آپارتمانی به پایتخت گل و گیاه کشور تبدیل شده است.
«حسن دالوند» با‌اشاره به اینکه پاکدشت ۸۱ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه استان تهران را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سطح زیر کشت گل و گیاه گلخانه‌ای در استان تهران هزار و ۳۱۰ هکتار است که سهم پاکدشت در این بخش هزار و ۵۷ هکتار، معادل ۸۱ درصد استان است.
وی افزود: از مجموع هزار و ۱۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای (گل و گیاه، سبزی و صیفی) هزار و ۵۷ هکتار در بخش گل‌های گلخانه‌ای، ۶۸ هکتار در فضای باز و ۲۸۳ هکتار سبزی و صیفی‌جات است که توسط هزار و ۵۷۰ بهره‌بردار کشت می‌شود.
به گفته دالوند، میزان تولید گل و گیاه گلخانه‌ای سالانه در استان تهران هزار و ۱۷۴ میلیون شاخه گل و ۹۳ میلیون گلدان تزئینی و سهم پاکدشت از این میزان هزار و ۸۹ میلیون شاخه گل گلخانه‌ای و ۶۲ میلیون گلدان تزئینی است که ۹۱ درصد میزان تولید گل و گیاه را در استان شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه پاکدشت از نظر سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه رتبه نخست استانی و کشوری را دارد، افزود: شهرستان پاکدشت در تولید و کیفیت ۲ گل شاخه بریده «آنتوریوم» و «ارکیده» نیز مقام اول را در کشور دارد.
دالوند به قدمت ۸۱ ساله گلکاری شهرستان پاکدشت‌اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۱۹ گلکاری در شهرستان انجام می‌شده و برای اولین بار واردات و کشت آنتوریوم در کشور سال ۵۶ صورت گرفته و برای نخستین بار روش کشت هیدروپونیک در سال ۶۱ در پاکدشت انجام شده است.
وی از صادرات انواع گل به کشورهای عراق، عمان، ارمنستان، باکو و روسیه خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ نوع از انواع گل و گیاه زینتی تولید و صادر می‌شود. پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.