kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
اعلام دستورالعمل و الزامات بهداشتی کنکور ۱۴۰۰

آزمون سراسری دانشگاه‌ها روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد

سخنگوی سازمان سنجش درباره تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰ توضیحاتی داد.

 


فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روزهای برگزاری کنکور سراسری در گروه‌های مختلف اظهارداشت: با توجه به مصوبه شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آزمون سراسری روز چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (به ترتیب ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیر) برگزار خواهد شد.
زرین‌آمیزی ادامه داد: بر این اساس، کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه۱۲ تیر برگزار می‌شود.
نحوه و زمان پرینت برگ راهنما
و کارت شرکت در آزمون
وی افزود: کارت‌ شرکت در آزمون همه متقاضیان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه 6 تیر لغایت روز سه‌ شنبه ۸ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کنند.
سخنگوی سازمان سنجش گفت: به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.
زرین‌آمیزی توضیح داد: متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۲۴ خرداد به صورت قطعی تایید شده، لازم است از روز یکشنبه ۳۰ خرداد با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری را تکمیل کنند و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند.
وی افزود: متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: متقاضیان این آزمون لازم است از روز دو‌شنبه ۳۱ خرداد به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.
اعلام دستورالعمل و الزامات بهداشتی
کنکور سراسری ۱۴۰۰
دستورالعمل و الزامات بهداشتی کنکور سراسری ۱۴۰۰ با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه‌های برگزاری آزمون، انتظار می‌رود داوطلبان آزمون موارد زیر را مدنظر قرار‌داده و رعایت کنند.
-زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور پیدا کنند.
-حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود.
-برای پیشگیری از تجمع، حضور به دقایق پایانی موکول نشود.
-از تردد بی‌مورد در محل آزمون جداً خودداری شود.
-هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.
-همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
-در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری شود.
-برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنند.
-از تماس دستها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری شود.
-هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده شود. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
-درصورت داشتن سؤال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.
-در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.
-به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل شود.
-سعی شود از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره دربها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده شود.